Ostrý Hyundai i30 N se oficiálně představuje. Bude mít dvě verze. A co výkon?

Hyundai již delší dobu lákal na ostrou verzi svého hatchbacku i30 a nyní se můžeme konečně přesvědčit, jak se tento korejský hot hatch povedl.

Hyundai i30 N.
Zdroj: Hyundai

Hyundai chce samozřejmě s i30 N vyzvat na souboj další konkurenty z pole ostrých hatchbacků s pohonem předních kol, jakými jsou Volkswagen Golf GTI, Peugeot 308 GTi nebo třeba Ford Focus ST. Novinka bude v nabídce ve dvou výkonnostních verzích, obě však využívají přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů.

V základní verzi tato jednotka produkuje 250 koní (184 kW) a 352 Nm točivého momentu, přičemž zájemci o trochu více výkonu určitě sáhnou po Performance balíčku, který zahrnuje motor naladěný na celých 275 koní (202 kW). Hodnota točivého momentu zde zůstává stejná.

Díky tomu se i30 N rozjede na elektronicky omezených 250 km/h a zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,4 vteřiny. Úplně stejný čas zrychlení má mimochodem právě i Volkswagen Golf GTI. 

Klasicky bude „eNko“ nabízeno s manuální šestistupňovou převodovkou. O automatu zatím nepadlo slovo.

Nejde však pouze o i30 se silnějším motorem. Hyundai prý vůz navrhoval přímo s myšlenkou využití auta na okruhu, přičemž vývoj probíhal na německém Nürburgringu, kde i30 N najezdila přes 10 tisíc kilometrů.

Zajištěn je tak pochopitelně nižší a tužší podvozek, elektronický samosvorný diferenciál, systém řazení rychlostí s meziplynem, výfuk s aktivními klapkami a také pět jízdních režimů. Módy Eco, Normal, Sport a N patřičně nastaví tlumiče, řízení a odezvu plynového pedálu, zatímco v režimu N Custom si můžete tyto části nastavit dle libosti.

Exteriér auta nese barvy inspirované rallyovou i30 WRC, k čemuž patří rovněž agresivnější nárazníky s červenými linkami a většími otvory přívodu vzduchu, nová kola určena pro verzi N a černý střešní spoiler.

Uvnitř se objevují sportovní sedačky, sportovní obšívaný volant a pár dalších maličkostí. Jinak si i30 N zachovává výbavu, praktičnost a střídmost svého nesportovního protějšku.

Ceny zatím nebyly zveřejněny. Očekává se ale, že Hyundai bude i v této kategorii proti svým rivalům bojovat hlavně nižší cenovkou. První kusy by měly dorazit k zájemcům na konci letošního roku.

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×