VW sice plánuje uvést novou generaci Golfu do produkce již příští rok v červnu, jenže na jeho nejvýkonnější verzi R si nejspíše počkáme ještě o nějaký ten rok déle.

Na základě standardního Golfu bude ale rovněž používat stále populárnější mild-hybridní technologii, která 48V systémem sníží zatížení, spotřebu a emise spalovacího motoru, ale rovněž navýší výkon pohonného ústrojí.

Porsche 959.
VIDEO: Porsche vybralo sedm nejzásadnějších modelů své historie. Které to jsou?

Využitím systému by si nový Golf R docela razantně polepšil vůči své současné generaci s výkonem 310 koní (228 kW). V rozhovoru pro britský magazín Auto Express marketingový ředitel Volswagenu Jürgen Stackmann dokonce uvedl, že novinka by mohla nabídnout až rovných 400 koní (298 kW).

Společně s elektrickým systémem bude přitom nový Golf R nejspíše dále používat dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Výkon by pak na všechna kola putoval skrze sedmistupňovou automatickou převodovku.

Audi Q8.
Audi láká na luxusní SUV Q8. Novinka by mohla dostat i osmiválec z Lamborghini

Určitě se také dočkáme systému vektorování točivého momentu pro ještě ideálnější rozdělení točivého momentu na kola, přičemž 48V systém by měl „erku“ pomáhat také s akcelerací a tedy zajistit pro Golf docela nebývalé časy zrychlení.

Verze R tak už zřejmě nadobro zahodí označení „hot hatch“ a vstoupí do nové kategorie „mega hatchů“, ve které se již nachází třeba Ford Focus RS nebo chystaná nová generace Mercedesu-Benz A45 AMG, u které se taktéž počítá s výkonem okolo 400 koní.