Renault prozradil schopnosti ostrého Meganu. R.S. dá stovku za 5,8 sekundy

Nejnovější generaci Meganu R.S. nám Renault ukázal před pár měsíci na autosalonu ve Frankfurtu. Jenže z vnějšího vzhledu jen těžko poznáme, jak nová generace francouzského hot hatche vlastně pojede a jak se popasuje se svou nejbližší konkurencí.

Renault Mégane R.S.
Zdroj: Renault

Teď už ale konečně známe pár technických dat, která opět objasňují leccos nového. Pod kapotou Meganu R.S. se v nové generaci objeví o něco menší motor. Stávající přeplňovaný dvoulitr byl nahrazen přeplňovaným motorem o objemu 1,8 litru, jehož výkon ale stoupl na krásných 280 koní (206 kW).

Na druhou stranu třeba konkurenční Seat Leon Cupra nabízí rovnou 300 koní (221 kW) a Honda Civic Type R dokonce 320 koní (235 kW).

Syrový papírový výkon ovšem není všechno, neboť co se akcelerace týče, Megane R.S. se s oběma zmiňovanými konkurenty zcela vyrovnává. Všechna tři auta zrychlují z nuly na sto za 5,8 sekundy a hodně podobná bude i maximální rychlost.

Megane má nicméně ve své výbavě ještě jednu perličku, kterou je zatáčení všech čtyř kol. S natáčecí zadní nápravou přichází Megane jako první v rámci segmentu. Zda to ale bude stačit na převzetí rekordu na legendárním Nürburgringu, to zatím nikdo neví.

Známé jsou už i ceny základních verzí pro francouzský trh. Megane R.S. s manuální převodovkou vyjde na 37 600 eur (960 tisíc korun) a do prodeje jde na jaře. Verze s dvouspojkovým automatem potom stojí 39 400 eur (1 milion) a k dostání bude již od února.

Standardně je Megane vybaven sportovně laděnými tlumiči a otevřeným diferenciálem. Za přibližně 1500 eur (38 tisíc korun) navrch je ale k dispozici Cup specifikace, přidávající tužší tlumiče, samosvorný diferenciál a rudé brzdiče Brembo. Mimo to se v nabídce výbavy objeví třeba devatenáctipalcová kola, audiosystém Böse, head-up displej, dva různé R.S. monitory nebo potahy sedadel z Alcantary.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×