Do nejnovější generace Golfu již Volkswagen umístil čtyřválec 1.5 TSI EVO o výkonu 150 koní (110 kW), který zvládá vypnout polovinu válců.

Už při představení modernizovaného Golfu a jeho přeplňované benzinové patnáctistovky se však mluvilo také o méně výkonné a úspornější verzi, jež by nabídla funkci takzvané rozšířené setrvačné jízdy.

Ilustrační foto.
Víte, jak se starat o klimatizaci? Těchto pět rad je základ

To znamená, že nový motor o výkonu 130 koní (96 kW) v Golfu dostane funkci vypnutí všech válců při sundání nohy z plynu. Jednoduše řečeno, jakmile motor nebude zatížen, automaticky se za jízdy vypne a řidič bude mít pocit, jako by jel na neutrál.

Ve vypnutém režimu motor nespotřebuje ani kapku benzinu a je odpojen od převodovky, přičemž ostatní systémy vozu (klimatizace, posilovače řízení a brzd a podobně) jsou poháněny záložním akumulátorem.

Při opětovném sešlápnutí plynu nebo rovněž brzdového pedálu pak motor zase naskočí. Díky této technologii chce automobilka reálně ušetřit až 0,4 litru paliva na 100 km. Kombinovaná papírová spotřeba by měla činit 4,6 litru na 100 km.

Neoficiální ilustrace Škody Karoq RS.
Rychlá Škoda Karoq RS má zřejmě šanci na výrobu. Takhle by mohla vypadat

Funkce vypnutí motoru za jízdy je aktivní do rychlosti 130 km/h a prozatím bude dostupná jen ve spojení s automatickou převodovkou.

Vskutku revoluční motor se poprvé objeví už během léta v nabídce současné generace Golfu. Volkswagen ovšem přemýšlí, že by jednotku v budoucnu použil i v dalších modelech.