Předchozí
1 z 3
Další

A bohužel varuje i před dlouhými čekacími lhůtami. U nejžádanějších motorizací a výbav se mohou vyšplhat až na šest měsíců, zatímco u jiných škodovek je to běžně deset až dvanáct týdnů.

Kodiaq je tedy zatím velký hit. Proto neuškodí připomenout si, jak tohle SUV stojí proti zbytku trhu.

Čtěte také: První kilometry se Škodou Kodiaq: Medvěd z Kvasin nadchne komfortem a prostorem

V díle prvním se podíváme na scénu pětimístných vozů. Vezmeme tedy pětimístného Kodiaqa a porovnáme jej s konkurencí, která sedm míst nenabízí. Většinou se jedná o vozy, které jsou proti našemu etalonu o kousek menší, nicméně mějme na paměti, že velikost rozhodně není všechno.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq.Zdroj: Škoda

V první řadě je nutno prozkoumat, co nabízí Kodiaq a za jakou cenu. Na začátku ceníku nalézáme za 677 900 korun výbavu Active a motor 1.4 TSI o výkonu 150 koní (110 kW), nicméně spárovaný s dvěma různými pohonnými řetězci.

Za zmíněnou cenu lze Kodiaqa pořídit buď jako čtyřkolku s manuální převodovkou, nebo jako předokolku se šestistupňovým automatem DSG.

Nejlevnější naftový motor, tedy 2.0 TDI o shodném výkonu 150 koní (110 kW) potom vyjde na 722 900 korun a i tady můžeme volit mezi kombinacemi pohon všech kol a manuál, nebo pohonem předních kol s automatem.

Kompletní ceník naleznete zde.

Kodiaq je při délce 4697 mm slušný kus auta a navíc nabízí pěkných 650 litrů zavazadlového prostoru. Co na to konkurence?

Ford Edge

Ford Edge.Zdroj: Ford

Jako prvního konkurenta tady máme větší a také o něco dražší Ford Edge. Ten s délkou 4808 mm Kodiaqa o kus přerostl a o zhruba 10 centimetrů je delší i rozvor. Kufr má ale „jen" 602 litrů. Za větší kus auta a komfortu si ale přece jenom připlatíme.

Konkrétně začíná akční ceník Edge částkou 959 900 korun, která patří výbavě Trend. Co se pohonných ústrojí týče, není z čeho vybírat. Trend dostanete výhradně s naftovým dvoulitrem TDCI o výkonu 180 koní (132 kW), pohonem všech kol a manuální převodovkou.

Za tuto částku je ale Edge zároveň výrazně lépe vybaven. Už základní výbava má třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, sadu bezpečnostních asistentů, infotainment s dotykovým displejem nebo tempomat.

Kompletní ceník naleznete zde.

Honda CR-V

Honda CR-V.Zdroj: Honda

Druhý konkurent k porovnání je naopak o něco menší a také levnější. Honda CR-V měří na délku 4605 mm, její kufr pojme 589 litrů zavazadel, ale základní cena je stanovena na citelně nižší hodnoty.

Atmosférický benzínový čtyřválec 2.0 i-VTEC o výkonu 155 koní (114 kW) je s manuální převodovkou a pohonem předních kol k mání již za 589 900 korun. Chcete-li čtyřkolku, připlatíte si na 644 900 korun a slabší dieselový motor 1.6 i-DTEC o výkonu 120 koní (88 kW) vychází na 654 900 korun.

Co se automatických převodovek týče, zde musíte automaticky sáhnout po pohonu všech kol. U benzínového dvoulitru dostanete starší pětistupňový automat za 684 900 korun, naftová šestnáctistovka je k mání se střední výbavou Elegance za 864 900 korun, ale zde se jedná o novou, devítistupňovou převodovku.

Kompletní ceník naleznete zde.

Mazda CX-5

Mazda CX-5.Zdroj: Mazda

Elegantní SUV od Mazdy je paradoxně nejlevnějším autem z celého „pětimístného" výběru. Tato výsada je dána nejnižší výbavou Emotion, která u japonské značky slouží jako vstupní nabídka. Za 532 900 korun je k mání benzínový motor 2.0 Skyactiv-G o výkonu 165 koní (121 kW), párovaný s pohonem předních kol a manuální převodovkou.

Příliš výbavy ale nedostaneme. K výbavě Emotion náleží jen manuální klimatizace, klasické rádio bez dotykové obrazovky, 17" ocelová kola a pár dalších prvků. Například pro tempomat, dotykový infotainment, kožený multifunkční volant nebo litá kola, musíme sáhnout po vyšší výbavě Challenge - se stejným motorem je za 647 900 korun. Tu můžete mít už i s pohonem všech kol (697 900 korun), nebo s dieselovým motorem (704 900 korun).

Velikostně je Mazda CX-5 druhým nejmenším autem, jelikož délka činí 4555 mm. Do kufru se vejde 503 litrů zavazadel.

Kompletní ceník naleznete zde.

Subaru Forester

Subaru Forester.Zdroj: Subaru

Na starého dobrého Forestera nedají mnozí zákazníci dopustit už po několik generací. „Lesník" se sice s každou obměnou stále víc a víc přibližuje fenoménu komfortních SUV, přidává na materiálech i vnitřní výbavě, nicméně jeho pravá podstata zůstává zachována i nadále.

O tom, že se Forester na rozdíl od mnohých konkurentů nebojí ani těžšího terénu, svědčí mimo jiné i fakt, že jej dostanete vždy výhradně s pohonem všech čtyř kol Symmetrical AWD. V nabídce je na prvním místě výbava Active, za kterou zaplatíme v kombinaci s benzínovým dvoulitrem o výkonu 150 koní (110 kW) a manuální převodovkou 699 000 korun. Za dieselový dvoulitr o výkonu 147 koní (108 kW) se připlácí 90 tisíc korun, celkem tedy 789 00 korun.

Automatická převodovka je u Foresteru zastoupena bezestupňovým ústrojím Lineartronic, za které se u obou motorů připlácí shodně 50 tisíc. Co do praktičnosti, 4595 mm dlouhý Forester uveze v kufru 505 litrů při základním postavení sedadel.

Kompletní ceník naleznete zde.

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan.Zdroj: Volkswagen

Volkswagen Tiguan je pro Kodiaq prakticky přímým příbuzným, neboť stejně jako on stojí na modulární koncernové platformě MQB. Jenže zatímco Kodiaq už stojí na její prodloužené verzi a může tedy nabidnout sedm míst k sezení, Tiguan je u nás k mání zatím pouze v krátké a výhradně pětimístné variantě, přičemž ta dlouhá by měla přijít v průběhu roku.

S délkou 4486 mm se jedná o nejmenší vůz našeho výběru a nejmenší je i základní objem kufru, jenž činí 470 litrů.

Základní cena Tiguanu ve výbavě Trendline je stanovena na 569 900 korun. Za tuto sumu je vám k dispozici stejně jako u Kodiaqu motor 1.4 TSI, ovšem ve slabší verzi o výkonu 125 koní (92 kW) a spojený s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Podobně je na tom i nejslabší naftový agregát 2.0 TDI o výkonu 115 koní (85 kW), který vyjde na 625 900 korun.

Pokud chcete sáhnout po čtyřkolce, můžete zůstat u nejnižší výbavy Trendline. 2.0 TDI o výkonu 150 koní (110 kW) stojí se čtyřkolkou 747 900 korun. Pokud zatoužíte po automatické převodovce, musíte se přesunout k vyšší výbavě Comfortline, kde dostanete 1.4 TSI o výkonu 150 koní (110 kW) za 746 900 korun.

Kompletní ceník naleznete zde.