Začneme menší třídou A, na kterou nás Mercedes láká sadou fotek odhalujících razantně upravený interiér. Ten bude u modernizovaného „ačka“ vypadat opravdu honosně a designem si skoro nezadá s většími sedany či dokonce limuzínou třídy S.  

Největší změnou je tak nový centrální displej, který vlastně nahrazuje i běžnou přístrojovou kapličku. Jde totiž o dvojici spojených displejů o celkové velikosti 12,3palce, která se táhne od strany řidiče do úrovně středového panelu - tedy podobně jako u třídy E či S. U nižších a standardních výbav se pak budou velikosti displejů trochu lišit a taktéž nebudou obrazovky vždy spojeny.

Seat 600 a Mii.
Jak se za uplynulých 60 let změnilo řízení levného auta? Víc, než byste řekli

Další novinkou uvnitř třídy A bude ambientní osvětlení na dveřích, palubní desce i středovém panelu, které lze nastavit do celkem 64 barevných odstínů. Mercedes uvede také nové sedačky, čeká se zvětšení objemu kufru o 29 litrů a rozšíření místa pro posádku nebo přepracování sloupků pro lepší výhled z vozu.    

Premiéra modernizovaného Mercedesu-Benz třídy A se plánuje na příští rok, ukázat by se měl na autosalonu v Ženevě. Poté bychom se prý měli dočkat i verze sedan, přestože toto místo nyní zabírá samostatný model CLA, u něhož se také plánuje nástupce.  

Nová generace CLS se ukáže zanedlouho

Mnohem dříve bychom se ale měli dočkat nové generace elegantního čtyřdveřového sedanu se splývavou zádí CLS. Současná modernizovaná generace, která se představila v roce 2014, už samozřejmě nevypadá v modelové řadě Mercedesu zrovna čerstvě, takže přišel čas na obměnu.

Čekat přitom nebudeme moc dlouho, odhalení novinky je plánováno na autosalon v Los Angeles na začátku prosince.

Mercedes už také zveřejnil pár upoutávek, kde můžeme částečně vidět novou příď CLS s výraznými linkami LED světlometů a také záběr do interiéru. Tam opět vidíme konfiguraci s dvojicí spojených displejů rozložených na vrchu palubní desky. U moderních Mercedesů se tedy můžeme do budoucna s klasickými kapličkami přístrojů zřejmě rozloučit. Na fotky se podívejte v galerii.

Aston Martin Vantage a DB10.
Nový Aston Martin Vantage není upravená DB10 z bondovky. Je to vlastně obráceně

Velikostí by mělo CLS o něco povyrůst vůči předchozí generaci, která na délku měří 4940 mm, široká je 1880 mm a vysoká 1420 mm. Očekává se i snížení hmotnosti díky rozsáhlému použití hliníkových dílů karoserie.

V rámci motorizací budou ze startu v nabídce čtyřválcové a šestiválcové benzinové i naftové motory. Všechny v kombinaci s devítistupňovou automatickou převodovkou. Možnost volby pohonu jen zadních nebo všech kol bude samozřejmostí. Na výkonnější verzi AMG s osmiválcem pod kapotou však určitě dojde také.