Forester tedy stále vypadá jako Forester, ačkoliv přichází s trochu hranatějšími liniemi karoserie, novým designem světel vpředu i vzadu, upravenou maskou chladiče a novou nabídkou 17- a 18palcových kol. 

Jako základ však Subaru použilo svou poslední platformu SGP, díky které se pozitivně zvětšil rozvor vozu o 30 mm. Tím se rovněž zajistil nárůst prostoru pro cestující vzadu, kteří mají pro své nohy o 35 mm více místa k dobru. Přesné míry vozu ale zatím neznáme.

Zvětšil se i zavazadlový prostor, nabízející maximální objem 2155 litrů se složenými sedačkami (o 307 litrů vůči předchůdci). Pro normální uspořádání však Subaru zatím objem neuvádí.

Lamborghini Urus.
Lamborghini se vrhne na závodění. Vezme si k tomu SUV

Bohužel nabídku motorizací pro evropský trh zatím neznáme. V USA bude Forester uveden se základním 2,5litrovým benzinovým plochým čtyřválcem o výkonu 182 koní (134 kW) a točivém momentu 238 Nm. U nás se zřejmě dočkáme dvoulitrových plochých čtyřválců, jak v benzinové, tak naftové variantě. Jejich výkon se nyní pohybuje od 148 koní (108 kW) po 241 koní (177 kW).

V nabídce podle všeho zůstane i bezestupňová převodovka CVT a samozřejmě pohon všech kol.

Volvo XC60.
Volvo má další titul. XC60 je světovým autem roku

Interiér je rovněž spíše omlazením původního designu s novým volantem, jinak tvarovanou palubní deskou a 6,5palcovým nebo příplatkovým 8palcovým displejem infotainmentu. Oba systémy podporují rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Zapracovalo se také na odhlučnění a snížení vibrací v kabině vozu. Jsou zde i nové sedačky a větší počet odkládacích prostorů.

Dle posledních trendů i Forester nabízí již v základní výbavě řadu bezpečnostních systémů a asistentů. Nechybí třeba sledování únavy řidiče, adaptivní tempomat, systém automatického brzdění nebo funkce udržování jízdy v pruhu.

Do prodeje se nové Subaru Forester dostane v pozdějších měsících letošního roku, kdy bychom se měli dočkat i podrobnějších informací a ceníku evropské verze.

Zdroj: Youtube