Nová emisní norma provětrala nabídku Opelu. Silné motory padly, přišly úsporné

Nástup nové emisní normy Euro 6c přinesl velké změny do ceníků prakticky všech automobilek. Opel musel například vypustit silný motor z manažerského modelu Insignia a hatchback Astra dostal velmi slabý tříválec.

28.9.2018 Jan Markovič
Opel Insignia Grand Sport
Opel Insignia Grand Sport
Zdroj: Opel

Pokud byste si chtěli pořídit manažerský Opel Insignia se silným benzinovým motorem, máte od 1. září smůlu. Z jeho ceníku totiž vypadl přeplňovaný čtyřválec 2.0 Turbo, který disponoval výkonem 191 kW, měl pohon všech kol a průměrnou spotřebu 8,7 litru benzinu na 100 km. Bohužel se stal obětí nastupující emisní normy Euro 6c a to bez náhrady.

„Mohu potvrdit, že v nabídce už takový motor nebude,“ říká mluvčí českého zastoupení Opelu Martin Hejral. „Nicméně jsme spolu s tím zahájili prodej zcela nového motoru 1.6 Turbo. V ceníku zůstává i nejsilnější naftová pohonná jednotka 2.0 CDTi BiTurbo, která má výkon 154 kW,“ dodává Hejral.

Nová jedna-šestka ale není výkonnostní náhradou za dvoulitr. Má nižší výkon, konkrétně 147 kW. Zato se ale chlubí spotřebou 6,3 litru benzinu na 100 km průměru.

„Všechny nové modely jsou už samozřejmě homologované podle nového měřícího cyklu WLTP, což je naší výhodou,“ upozorňuje Martin Hejral s tím, že některé automobilky kvůli vytíženosti měřících center ještě nestihly homologovat všechny své modely a musely je tak z nabídky dočasně stáhnout.

Opel Astra

Insignia není jediným Opelem, kterého se dotkly změny. Například oblíbený hatchback Astra přišel hned o tři motorizace. V ceníku tak chybí benzinový čtyřválec 1.4 Turbo nebo turbodiesel 1.6 CDTi. Zmizel i motor 1.0 Turbo MTA.

Astra ale dostala jako náhradu novinku v podobě motoru 1.0 Turbo. Ten ovšem zaujme hlavně svým velmi nízkým výkonem. Hodnota 66 kW totiž dělá z Astry jedeno z nejslabších aut mezi hatchbacky nižší střední třídy. Tomu ostatně odpovídá i dynamika zrychlení z nuly na 100 km/h za 12,2 sekundy. Spotřeba je 4,7 litru benzinu na 100 km.

Opel je jen jednou z mnoha automobilek, které musely proměnit svůj ceník. Například Subaru zcela zrušilo sportovní model WRX STI a ze svých aut vyhodilo naftové motory. Těch se pomalu zbavuje i Toyota. Paradoxně Peugeot patřící do koncernu PSA, který už přes rok značku Opel vlastní, byl na příchod nové normy připraven a jeho auta plní i přísnější požadavky normy Euro 6d TEMP, která bude platit příští rok.

28.9.2018 Jan Markovič
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×