Nová Dacia Duster oficiálně. Má vylepšený pohon 4x4 a hezčí interiér

Až během autosalonu ve Frankfurtu rumunská značka zveřejnila důležité podrobnosti o nové generaci oblíbeného SUV. A samozřejmě nabízí také pohled do interiéru. Nový Duster si zachovává stejný charakter dostupného vozu, ale přitom uvádí řadu novinek.

Dacia Duster.
Zdroj: Dacia

Dacia stavěla novinku na základech a úspěších původní verze, přičemž neměla chuť za každou cenu měnit části vozu, které doteď bravurně fungovaly. Off-roadové schopnosti se sice prý zlepšily, komfort uvnitř se zvýšil, ale pořád jde o starý dobrý Duster.

Jak už jsme dříve viděli, exteriér je spíše evolucí staré generace a nyní má trochu širší a užší masku společně s novými světlomety. Vepředu i vzadu jsou nárazníky vybaveny ochrannými panely a na střeše jsou nové hliníkové ližiny. Vzadu jsou k vidění nové svítilny a páté dveře s designovým prolisem vytvářející místo pro registrační značku.  

I když se to širším postojem vozu nemusí zdát, nový Duster používá stejnou platformu jako předchůdce. Stejné jsou dokonce i rozměry vozu, ačkoliv rozchod kol byl o pár milimetrů rozšířen. Posunul se také rám předního okna o 100 mm dopředu a jeho postavení je nyní o chlup strmější. Tím se má pocitově zvětšit prostor uvnitř.

Interiér je pak zcela nový a přepracovaná palubní deska zaujme mnohem jednodušším dojmem. Pod trojicí kulatých výdechů klimatizace sídlí obrazovka infotainment systému a pod ní nově uspořádané tlačítka a otočné ovladače s displeji uvnitř. Sedačky mají být nyní pohodlnější, ale zároveň s lepším bočním vedením, zatímco kvalita materiálů byla také zlepšena. Novinkou je i řada odkládacích prostorů s chytrými řešeními. Objem zavazadelníku zatím neznáme.

Rozšiřuje se dále i nabídka výbavy s kamerovým systémem sledujícím okolí vozu, funkcí upozornění mrtvého úhlu, stropními airbagy, automatickou klimatizací, kartou pro hands-free, bezklíčovým přístupem a automatickým rozsvěcováním světel.

Aby novinka nezklamala v terénu, vylepšen byl také pohon všech kol, který nyní spolupracuje se systémy kontroly sjíždění kopce, rozjíždění do kopce a senzory ukazujícími v reálném čase nájezdové úhly vozu. Stále ale bude Duster nabízen také ve verzi s pohonem jen předních kol.

V rámci motorů můžeme čekat nabídku dvou benzinových agregátů o objemech 1,6 a 1,2 litru a výkonech 115 (85 kW) a 125 koní (92 kW), dále naftových jednotek o objemu 1,5 litru a výkonu 90 (60 kW) či 110 koní (81 kW), přičemž ona výkonnější verze bude k mání i s automatickou převodovkou. Nakonec má být k dispozici rovněž LPG varianta se zmíněnou šestnáctistovkou a 115 koňmi (85 kW).

Ceny nové Dacie Duster prozatím nejsou známy. Do prodeje by se měla novinka dostat příští rok.

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×