Mobius Motors působí v Keni už delší dobu a nový Mobius II je zatím druhým modelem této africké značky. Automobilka se přitom zabývá výlučně produkcí praktických SUV, které by měly vydržet drsné podmínky Afriky.

Struktura novinky ctí staromódní přístup terénního auta s klasickým žebřinovým rámem a trubkovou konstrukcí nad ním. Uspořádání vnitřku karoserie pak majitelům nabídne možnost zcela odstranit zadní třímístnou lavici a vytvořit z vozu malou dodávku.

Koncept Land Rover DC100.
Nový Land Rover Defender prý dorazí i jako elektromobil

Ani na podvozku nehledejte moderní techniku. Vepředu pracují dvojitá lichoběžníková ramena s vinutými pružinami, zatímco vzadu se kvůli robustnosti a možnosti převážet těžký náklad použila tuhá náprava s listovými pružinami.

Pohon je zajištěn 1,8litrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 133 koní (98 kW), který spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Trochu překvapivě však není Mobius II vybaven pohonem všech kol, všechna síla totiž putuje jen na zadní nápravu.

Bugatti Chiron.
Bugatti už zákazníkům dodalo 70 Chironů. Za minimálně 4,5 miliardy korun

V interiéru je asi snaha o šetření nejpatrnější. Vnitřek ale také působí odolně, neboť mu dominuje jednoduchá palubní deska z tvrdého plastu, na níž v podstatě nenajdete žádná tlačítka či ovladače. Klimatizace, rádio, navigace a další základní výbava je totiž ovládána pouze skrze jeden dotykový 8palcový displej na středovém panelu.

Nové třídveřové SUV vyjde v Keni opravdu levně. Cenovka v přepočtu asi 270 tisíc korun se totiž rovná hodnotě, za kterou jsou na tamním trhu nabízeny třeba šest let staré ojetiny. Na nové a prostorné vozidlo je tak základní cena skoro nevídaná. A právě tímto chce Mobius II zaujmout.