Automobilka slibuje v případě Xpanderu zejména bytelnost, pohodlí, vybavenost, funkčnost a také prostornost. A právě prostornosti by tu mělo být vskutku bohatě. Xpander se pochlubí hned sedmi místy k sezení, přičemž všem pasažérům chce nabídnout dostatek místa na nohy i nad hlavou. Přitom se však nejedná o nijak velké auto. Xpander je pouze 4475 mm dlouhý, 1750 mm široký a 1700 mm vysoký.

Dojde-li na potřebu přepravy velkého nákladu, lze druhou i třetí řadu sedadel sklopit, čímž vznikne velký rovný prostor bez schodů a zlomů. Specifické údaje v litrech bohužel aktuální informace neobsahují, nicméně Mitsubishi tvrdí, že s Xpanderem nabídne nejvíce vnitřního prostoru v daném segmentu. Chybět nebude ani přehršel odkládacích přihrádek nebo celkem 16 držáků na lahve.

O jízdní komfort se postará nejen měkčí zavěšení, ale také vypilovaná aerodynamika eliminující hluk a velké čelní okno se zalaminovanou protihlukovou vrstvou.

Zapadlým věcem pod sedačkou může být konec.
Konec černé díry pod sedačkou. Toyota si chce patentovat šikovný nápad

Již na podzim letošního roku jde Xpander do prodeje v Indii. Po novém roce se počítá s jeho rozšířením v jihovýchodní Asii a na dalších, blíže nespecifikovaných mezinárodních trzích. Jeho dostupnost v Evropě je ovšem značně nejistá. Výroba bude probíhat v nové továrně Mitsubishi v indonéské prefektuře Bekasi.

Zaměření na indický trh odpovídá i pohonné ústrojí, jehož jeden nabízený motor by na evropském trhu určitě neobstál. Jedná se o benzínový atmosférický čtyřválec o objemu 1,5 litru, jehož 105 koní žádnou velkou dynamiku neslibuje. Motor je napojen na pětistupňovou manuální převodovku, či za příplatek na čtyřstupňový automat.

Předběžná základní cena činí 189 milionů rupií, což je v přepočtu přibližně 314 tisíc korun. Máme takový pocit, že za tuto sumu by po nepříliš hezkém, ale zato praktickém Xpanderu sáhlo pár zákazníků i u nás.