Mercedes modernizoval třídu S. Limuzína dostala nové motory i technologie

Vrchol luxusu od značky Mercedes-Benz prošel modernizací. Facelift přináší upravený design, nové motorizace, ještě více komfortu a je zase o krok blíže k autonomnímu řízení.

Mercedes-Benz třídy S.
Zdroj: Mercedes-Benz

Třída S si v rámci designu vždy zachovávala jakousi střídmost, takže velké změny nečekejte. Přední část dostala novou mřížku chladiče a sportovněji laděný nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu. Nové jsou také příplatkové LED světlomety.

Vzadu se pak objevily lehce upravené světlomety a mnohem výraznější koncovky výfuku.

S novým šestiválcem

Hlavní změny ale přinesla nabídka motorizací. Novinkou je například dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který najdete i u dalších modelů Mercedesu. Ve verzi s označením S 560 4Matic má tato jednotka k dispozici 469 koní (345 kW), 700 Nm točivého momentu a je rovněž vybavena systémem vypínaní poloviny válců.

Stejný osmiválec lze najít i v AMG verzi S 63 4Matic+, kde byl motor naladěn na 612 koní (450 kW) a 900 Nm točivého momentu. Díky tomu dokáže velká limuzína vystřelit z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Čtěte také: BMW představilo M4 CS. Je jemnější než ostré GTS, má ale 460 koní

Paradoxem je, že nejvyšší řada S 65 AMG s šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 630 koní a 1000 Nm točivého momentu je nakonec v přímce pomalejší než nová osmiválcová verze. Třída S s dvanáctiválcem totiž není v nabídce s pohonem všech kol a zrychlení na 100 km/h umí „jen" za 4,3 sekundy.

Maximální rychlost je u obou verzí limitována na 250 km/h. Pokud si ovšem koupíte paket AMG Driver's Package, omezovač vám v Mercedesu posunou na 300 km/h.

U slabších verzí třídy S je poprvé v nabídce nový řadový vznětový šestiválec. Pro nejslabší verzi 350d produkuje 286 koní (210 kW) a 600 Nm točivého momentu. O chlup silnější verze 400d pak nabídne 340 koní (250 kW) a 700 Nm.

Mercedes dále slibuje, že nabídku motorů ještě rozšíří benzinovými řadovými šestiválci s elektrickým kompresorem a také plug-in hybridním agregátem.

Více komfortu, více luxusu

Uvnitř modernizovaného „eska" jde klasicky o nejvyšší možný luxus a komfort. Za zmínku však stojí nové přístrojové displeje s vysokým rozlišením, které na délku palubní desky vytvářejí dojem jednoho podlouhlého displeje.

Na volantu se nově objevily dotykové ovladače, které podobně jako dotykové obrazovky reagují na pohyby prstů, respektive palců. Vůbec poprvé tak bude moci řidič bez sundání rukou z volantu jednoduše ovládat celý infotainment systém.

Čtěte také: Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

V rámci pohodlí byl také představen nový systém Energizing, jež spojuje dohromady různé komfortní funkce a zajistí ideální kombinaci například klimatizace, vyhřívaní sedaček, masážního programu, osvětlení či hudby specificky podle nálady řidiče. Na výběr je šest přednastavených programu: Osvěžení, Teplo, Vitalita, Radost, Komfort a Trénink

Pomůže vám s řízením

Zázračný systém odpružení Magic Body Control dostal nyní možnost skenovat cestu před vámi až do rychlosti 180 km/h, kdy v závislosti na stavu vozovky sám upraví nastavení podvozku. Vylepšen byl i známý systém Curve, který teď umí auto naklonit do zatáčky až do úhlu 2,65°.

Krok blíže ke zcela autonomnímu řízení nakonec Mercedes provedl skrze novější verzi jejich systému Intelligent Drive. Vůz nyní pomocí kamer a radarů ještě lépe mapuje okolí a hromada pomocníků zajišťuje, že už budete jen částečně zasahovat do řízení.

Čtěte také: OBRAZEM: Tohle jsou nejlepší interiéry roku 2017. Mezi vítězi letos chybí Němci

Díky využití dat z navigace umí nová třída S automaticky rozpoznat, kudy pojedete a příhodně tak zrychlovat, zpomalovat a pomáhat vám s řízením. Auto se také umí automaticky pohybovat v koloně a ke všemu pomocí vašeho smartphonu samo zaparkovat.

U nás se modernizovaný Mercedes-Benz třídy S značně prodávat letos v červenci. Ceny proti současné verzi zatím nejsou známy.

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×