Prakticky veškerá technika byla přenesena z dříve uvedeného sedanu. Pod kapotou se tedy ukrývá čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby, který vedle zmíněného výkonu nabízí ještě 850 Nm točivého momentu. Síla se přenáší skrze devítistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Z nuly na sto kombík akceleruje za 3,5 sekundy, což je o desetinku pomalejší, než za kolik zvládne stejný sprint sedan. I tak je to ovšem hodnota spíš z říše supersportů než rodinných kombíků.

Stejně tak sem spadá i maximální rychlost, omezená na 290 km/h. Sedan sice umí až 300, ovšem to asi majitele nemusí mrzet.

Čtěte také: BMW představilo nový kombík řady 5. Kufr má 570 litrů

Vůz disponuje systémem pohonu 4Matic+, který je až obdivuhodně chytrý. Točivý moment může být vektorován dle potřeby jak mezi nápravami, tak mezi jednotlivými koly a nechybí ani elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Kdyby vás ale přece štvalo, že E63 S neumí pálit gumy jako jeho předchůdci, můžete si z něj díky driftovacímu módu na požádání udělat zadokolku. Stačí jen přepnout převodovku do manuálního režimu, nastavit jízdní režim Race a vypnout stabilizaci.

V tu chvíli je pohon přední nápravy zcela ze hry a z výkonného kombíku se stane „rodinné driftovací kombi".

Čtěte také: Mercedes změní design. Budoucnost naznačuje vize Aesthetics A

Ani přes to všechno ale E63 S nepostrádá žádný z aspektů, které od velkoprostorového vozu očekáváte. Samozřejmě, že exteriér je s obřími otvory na průchod vzduchu a aerodynamickými prvky poněkud agresivní, ale na druhou stranu je tu komfortní interiér a také rozměrný zavazadelník o objemu 640 litrů až 1820 litrů.

Poprvé se novinka ukáže veřejnosti na ženevském autosalonu příští měsíc a nástup na trh následuje v létě.