Začátek elektrifikovaných Mazd ale přijde za dva roky. Právě v roce 2019 se klíčové modely značky objeví v nabídce také coby hybridy a na trh přijde i první čistě elektrické auto disponující prodlužovačem dojezdu, založeným na Wankelově rotačním motoru.

Právě k elektromobilu se váže potvrzení Mazdy o návratu Wankelu. Rotační motor se opravdu vrátí, leč bohužel ne tak, jak by si nadšenci přáli. Místo toho, aby Wankel poháněl sportovní vůz, bude dodávat šťávu bateriím elektromobilu. Právě lehký a skladný Wankel chce Mazda použít jako argument ve prospěch právě svých elektromobilů.

Mazda CX-9.
Mazda chystá velkou technickou novinku, představuje naftový motor na benzín

Další pokrok se odehraje v roce 2021, kdy k běžným hybridům a elektromobilu přibude i plug-in hybrid s možností dobíjení baterií nabíječkou a následně jízdou čistě na elektřinu. Naopak vozidla využívající palivový článek v plánu nejsou vůbec.

Vedle elektrifikace se ovšem můžeme ze strany Mazdy těšit i na další technologické novinky. Do dvou let se objeví třeba nový motor Skyactiv-X, který spaluje benzín "vznětovým způsobem" pro zvýšení účinnosti. V roce 2020 se představí také nová generace Skyactivu-D, která připomene, že nafta ještě nepatří do starého železa.

Chybět samozřejmě nebudou autonomní auta se samočinným řízením. Ty chce japonská automobilka začít testovat v roce 2020 a uvést na trh v roce 2025.