Létající auto, indický sporťák a jiné šílenosti. Prohlédněte si ženevské "exoty"

Kromě očekávaných premiér a "normálních" aut se na ženevském autosalonu představila také řada zvláštních strojů a vozidel. A to od známých i neznámých automobilek. Podívejte se na ty nejzajímavější "exoty" letošního ročníku.

Koncept Techrules Ren.
Zdroj: Techrules

Některé tyto kreace se snaží předpovědět budoucnost, jiné zaujmou technikou, další zase designem či původem. Jde každopádně vždy o kousky, které na plochu švýcarského výstaviště přivezly dost emocí a extravaganci. Přesvědčte se sami.

Více fotografií najdete v galerii.

Tata Racemo

Tata Racemo.

Indická Tata, která mimochodem vlastní i britskou automobilku Jaguar Land Rover, představila svou novou sportovní divizi TAMO. Jejich premiérou je úplně první skutečně indický sporťák.

Racemo má být navíc prvním „phygitálním" vozem, což znamená spojení fyzického zapojení řidiče společně s mnoha prvky digitální konektivity - například používáním cloudového uložiště, analýzy jízdy nebo geografického mapování polohy.

Mnohem víc srozumitelně zní lehká konstrukce (hmotnost ale není známá) a malý, pouze 1,2litrový přeplňovaný motor o výkonu 190 koní (140 kW) a 210 Nm točivého momentu. Auto používá šestistupňovou automatickou převodovku a zrychlení na 100 km/h zvládne pod 6 sekund.

Racemo budete mít možnost prohnat i ve hře Forza Horizon 3. Reálně chce TAMO vyrobit jen 250 kusů a cenovka by měla být okolo jednoho milionu korun.

Italdesign & Airbus Pop.Up

Koncept Italdesign & Airbus Pop.Up.

Společná práce designového studia Italdesign a leteckého giganta Airbus představuje budoucí způsob přepravy po zemi i ve vzduchu. Jejich koncept Pop.Up je malým dvousedadlovým vozítkem, tvořeným ze tří částí.

Inteligentní platforma s koly je oddělitelně připevněna k části pro pasážery, na níž může být v případě potřeby upevněn čtyřrotorový letecký modul. Cestující si skrze aplikaci naplánují cestu a systém sám vyhodnotí, zda je lepší cestovat po zemi či vzduchem.

Při cestování po cestě je letecká část uložena v nabíjecí stanici, pokud se cestující rozhodnou pro leteckou přepravu, modul s rotory se automaticky připevní ke kabině, přičemž ta se zároveň odpojí od podvozku. Vše pohánějí elektromotory. Jízdní platforma má být schopná ujet na jedno nabití 130 km. Letecký modul pak urazit vzdálenost 100 km. Nabití akumulátoru do plna má trvat pouze 15 minut.

Renault ZOE e-sport

Koncept Renault ZOE e-sport.

Renault představil malý a velmi ostrý koncept hatchbacku, který stojí na existující platformě elektrického modelu ZOE. Verze e-sport má oslavovat úspěchy automobilky v elektrické sérii Formula E.

I přes karbonovou karoserii činí hmotnost malého hatchbacku 1400 kg. Mohou za to dva elektromotory a skoro půltunový akumulátor. Kombinovaný výkon ZOE e-sport je však 460 koní (338 kW) a točivý moment dosahuje 640 Nm. Díky pohonu všech kol tak hatchback dokáže vystřelit na 100 km/h za supersportovních 3,2 sekundy.

Maximální rychlost je sice limitována zatížením baterií na pouhých 210 km/h, zato ale umí ostrá ZOE ujet až 300 km na jedno nabití.

Pininfarina H600

Pininfarina H600.

Designové studio Pininfarina už dnes není pouze jménem stojícím za vzhledem úžasných karoserii. Značka se totiž začíná prosazovat i v oblasti výroby vlastních vozidel. Jejich poslední výtvor míří hlavně na zájemce z Číny.

Zámožní Číňané si potrpí na luxus a exkluzivitu, a proto budou mít možná zájem o tohoto konkurenta limuzín od BMW, Mercedesu, Audi a nebo elektrické Tesly. Velikostně je totiž H600 velmi podobná právě jim a uvnitř nabízí taktéž mnoho technologií a komfortu.

Možná nejzajímavější je však pohon unikátní limuzíny. Pod kapotou by totiž měla být hybridní jednotka používající elektromotory a mikroturbíny. Pininfarina tvrdí, že touto technikou došli k výkonu přes 800 koní (588 kW) a ke zrychlení na 100 km/h za 2,9 sekundy. O ceně a dostupnosti se nikdo zatím nezmínil.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×