„Rambo Lambo“ jednadvacátého století má konečně svoje kompletní specifikace a technická data. Jak víme již z dřívější doby, Urus bude disponovat čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turby, jehož výkon činí 650 koní (478 kW). Tento údaj se potvrdil, ale přibyly k němu další.

Tak například už víme, že Urus disponuje mohutnými 850 Nm točivého momentu, přenášenými na všechna kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku z dílen ZF. Za normálních okolností rozděluje Urus točivý moment v poměru 40/60 ve prospěch zadní nápravy, ale na samotná zadní kola umí pustit až 87 % točivého momentu, a na samotná přední až 70 %.

Z nuly na sto se umí 2154 kilogramů těžký Urus rozhýbat za 3,7 sekundy, ačkoliv údaje z prvních testů mluví o ještě brutálnějším zrychlení. Třeba kolegové z magazínu Motor Trend naměřili pomocí záznamového zařízení Vbox jen 3,59 sekundy. Maximální rychlost potom překračuje 300 km/h.

Lamborghini Urus.
Takto bude vypadat nový Urus. Lamborghini ho už „nechtěně“ ukázalo

Urus podpírá koncernová platforma MLB, tedy stejná, jako v případě Audi Q7 a Bentley Bentayga. Lamborghini jde však svým vlastním směrem a oproti dvěma zmíněným vozům má třeba výrazně nižší střechu, což dopomáhá agresivnějšímu postoji a vzhledu. Co se rozměrů týče, Urus je 5,1 metru dlouhý, 2 metry široký a má 3metrový rozvor.

Má ducha supersportu, říkají první "recenze"

Jestli má však Urus s Bentaygou a Q7 něco společného, je to elektrický okruh o napětí 48 voltů, určený primárně pro aktivní podvozek s dynamickým potlačováním náklonu. Chybět nebude ani natáčení zadních kol.

Naprosto impozantní jsou i brzdy. Aby si brzdový systém Urusu poradil s hmotností a výkonem, nainstalovalo Lamborghini podle svých slov vůbec největší karbon-keramické kotouče, jaké se kdy objevily v produkčním autě. Vpředu činí průměr brzd 440 mm a jsou zde osazeny dokonce desetipístkové třmeny, vzadu je průměr 370 mm a třmeny čtyřpístkové.

Lamborghini Urus v písečných dunách.
Lamborghini Urus se prohnalo pouští. Ukázalo natáčení zadní nápravy

Standardně obouvá Urus jednadvacetipalcová kola, ale lze si připlatit i za dvaadvacet nebo třiadvacet palců. V každém případě jsou vždy obuty pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.

Kromě novinářů ze zmíněný Motor Trendu se mohli s novým Urusuem svézt i redaktoři z britského Top Gearu. Jejich dojmy jsou veskrze pozitivní a smazávají veškeré obavy z toho, že by SUV od Lamborghini nebylo důstojným nositelem svojí značky. Nádech ze světa supersportů je prý všudypřítomný a to jak v interiéru s hlubokou palubní deskou, tak i při jízdě. Urus je brutálně rychlý, hbitý a dokonce i jízdu po okruhu zvládá bez mrknutí oka.

Kompletní detaily nového velkého Lamba bychom tedy měli a teď už zbývá jen slavnostně strhnout plachtu a ukázat Urus v celé kráse. To se stane 4. prosince, kdy vůz zažije svou finální premiéru.