Že jsou moderní výkonná SUV schopná zdolávat prakticky cokoliv, to vidíme dnes a denně. Nikoho již nepřekvapí, že se automobilky přetahují o rekord Nürburgringu ve třídě SUV, že se Bentley s Bentaygou zúčastnilo závodu na kopec Pikes Peak, nebo že Range Rover Sport SVR vyjel po čínské klikaté silnici rychleji, než Ferrari 458 Italia.

Lamborghini Urus.
Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Ale už teď je vyprodané

Takové věci se dnes zkrátka dějí, ovšem Lamborghini chce zajít ještě dál. Místo toho, aby Urus stanovil jen jeden rekord nebo pokořil jeden okruh, chce Lamborghini spustit plnohodnotný závodní program.

Jakého seriálu nebo závodu se auto zúčastní, to zatím Lamborghini neřeklo, ale podle Stefana Domenicaliho z vedení značky se musí jednat o soutěž, prověřující všechny schopnosti Urusu. „Naše auto má mnoho tváří. Můžete si užívat jeho krásu, je velmi rychlé na trati, velmi rychlé v terénu a velmi rychlé na šotolině. Zvolíme něco, co kombinuje všechny tyto věci,“ prohlásil.

Podívejte se na blátivé začátky italské značky...
Urus není první Lambo teréňák. Podívejte se na blátivou historii italské značky

Faktem zůstává, že se Urus i přes svojí SUV stavbu jeví na papíře coby schopný stroj. Pod kapotou super-SUV bije twin-turbo osmiválec o objemu čtyř litrů, posílající skrze osmistupňovou převodovku výkon 650 koní (478 kW) a točivý moment 850 Nm. Z nuly na sto se Urus katapultuje za 3,6 sekundy a rozparádí se až na 305 km/h.

Vlastně si Urus na nějaké adekvátní rallye soutěži umíme docela dobře představit.