Téměř o půl milionu korun vyšší cenovku, než kolik stojí základní provedení stejného modelu, dostala varianta Kodiaq RS. Tu nyní Škoda ve světové premiéře představuje na svém stánku v areálu pařížského výstaviště.

Jedná se tak o nejdražší nabízený automobil s logem Škoda. Například vlajková loď superb s karosérií limuzína a ve výbavě Laurin&Klement je také levnější. Ta aktuálně stojí 1 080 900 Kč, tedy o 109 000 Kč méně.

Cena 1 189 900 Kč přitom platí pro pětimístné provedení, za třetí řadu sedaček je třeba si ještě připlatit. Pokud si zákazník do auta nechá namontovat veškerou možnou příplatkovou výbavu, tak se ce jeho účet u dealera nakonec může vyšplhat až na zhruba půldruhého milionu korun.

Škoda Vision RS je hatchback, který příští rok v umírněné podobě nahradí současný Rapid
První Škoda, která vám změří tlak: galerie detailů pařížské studie Vision RS

Auto je od jiných verzí největšího škodováckého SUV dobře rozpoznatelné. Odlišuje ho například spoiler na předním nárazníku a matná maska chladiče s lesklým orámováním, na níž spočívá plaketa RS. Zadní nárazník dostal difuzor a odrazku přes celou šířku zádi, která je typická pro provedení RS značky Škoda.

ČERNÁ DODÁVÁ SPORTOVNÍ VÝRAZ

Vnější zpětná zrcátka jsou černě lakována stejně jako střešní nosiče, naopak boční ochranné lišty mají barvu karoserie. Design vozu dotvářejí 20" kola Xtreme z lehké slitiny, uvnitř kterých se nacházejí 17" červeně lakované brzdové třmeny vpředu i vzadu.

Dominantou interiéru jsou sportovní čalouněná sedadla v kombinaci Alcantary, kůže a karbon kůže s červeným prošitím a novým logem RS. To lze najít i na multifunkčním sportovním volantu, prahu dveří či nástupních lištách dveří. Dále tu je infotainment Amundsen s navigací a sound systémem Canton.

V základní výbavě jsou rovněž adaptivní full LED přední světlomety a třeba i virtuální kokpit.

Aby ostatní účastnici věděli, že je nezdržujete úmyslně, je lepší si vůz označit
Jak vyhrát soutěž o nejnižší spotřebu? Je třeba hodně plachtit

Pod kapotou pracuje nejsilnější diesel, který kdy mladoboleslavská automobilka nabízela. Dvoulitrový dvojitě přeplňovaný čtyřválec má maximální výkon 240 koní a nejvyšší točivý moment 500 Nm. Z klidu na stokilometrovou rychlost zrychluje během sedmi sekund, maximální rychlost činí 220 km/hod a spotřeba rovných šest litrů,

Ještě před svým uvedením na trh dokázala nová Škoda Kodiaq RS, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na severní smyčce německého Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz rychlostní rekord pro 7místná SUV, když KODIAQ RS prohnala po 20,832 km dlouhém okruhu v čase 9:29,84 min. „Toto auto mě na trati opravdu baví. Je zřejmé, že Škoda naplno využila potenciál velkého SUV. Umím si představit, že budu Kodiaq RS na Nordschleife potkávat častěji,“ řekla Sabine Schmitz bezprostředně po zajetí rekordního kola.

Auto bude možné u dealerů objednávat od 5. října, první vozy dorazí k zákazníkům na počátku příštího roku.