Mladá značka Lynk & Co bude v Evropě úplným nováčkem, ačkoliv její vazba na švédské Volvo je více než patrná. Automobilka totiž patří čínské skupině Zhejiang Geely Holding Group, která Volvo vlastní, a tím je zajištěno vcelku rozsáhlé sdílení techniky.

Již dříve jsme informovali o chystaném SUV Lynk & Co 01, které bylo zahlédnuto při testování například v Praze, a očekávat bychom ho měli na trhu v roce 2019. Pod tímto modelem se dále objeví i nový menší crossover s prostým označením Lynk & Co 02.

Ilustrační foto.
Muž zapomněl, kde zaparkoval svoje auto. Našel ho po 20 letech

I tady se bude vycházet z modulární platformy CMA od Volva, přesněji ve variantě pro novou XC40. Čekat tedy můžeme vůz o délce přibližně 4,5 metru, jen o pár centimetrů delší než XC40, zatímco rozvor by měl zůstat identický.

Pod kapotou se objeví hybridní ústrojí rovněž původem od Volva. Tříválcová patnáctistovka spojená s elektromotorem a bateriemi podle všeho zajistí čistě elektrický dojezd až 80 kilometrů. Převodovku bude mít sedmistupňovou automatickou. Je ale pravděpodobné, že dorazí i varianty jen se spalovacími motory - i ty budou od Volva.

Mluví se také o plně elektrické verzi, která by ovšem vstoupila na trh až po roce 2020 a nabídla dojezd až 600 kilometrů.

Terénní vozy z Mladé Boleslavi.
V Boleslavi staví auta s pohonem 4x4 už 80 let. Některá byla vážně pozoruhodná

Jak bylo řečeno, Lynk & Co se na evropském trhu představí v roce 2019. A přijde hned se třemi modely. Dvojici 01 a 02 totiž doplní ještě sedan 03, jehož technika by měla být shodná s SUV 01. Fotografie všech vozů najdete v galerii.

Jakožto neznámá značka se chce Lynk & Co uvést do povědomí nových potencionálních zájemců poměrně hrdinským přístupem. Na svá auta prý totiž nabídne doživotní záruku. Jak přesně bude taková záruka vypadat a na co všechno se bude vztahovat, zatím není jasné. Bližší podrobnosti se určitě dozvíme později. Součástí poprodejních služeb ale má být také asistenční služba.

Osvětlené pneumatiky Goodyear.
Osvětlené pneumatiky měly být vrcholem stylu. I přes obří zájem skončily fiaskem

Kromě toho se automobilka chystá nabídnout různé internetové služby zdarma. Právě konektivita má totiž být jednou z předností modelů nové značky – její auta prý budou neustále připojena k internetu.

Přes internet by přitom chtěla značka provádět i většinu svých prodejů, přičemž v některých zemích by po vzoru Volva uvedla také formu pronájmu vozů namísto plného vlastnictví. Nakonec je ale jisté, že hlavní strategií budou obecně nižší ceny než u konkurence. Na podrobnější informace si však musíme ještě nějakou tu dobu počkat.