Hyundai i30 N dostal české ceny. Jak si vede proti konkurenčním hot hatchům?

Dlouho očekávaný korejský hot hatch konečně vstupuje na český trh a Hyundai zveřejňuje jeho kompletní ceník. Potvrzuje se, že automobilka chce vůči konkurenci bojovat hlavně příznivou cenou za dobře vybavený a schopný vůz.

Hyundai i30 N.
Zdroj: Hyundai

Ostrá varianta i30 vychází z pětidveřového hatchbacku, oproti běžnému provedení ale samozřejmě nabízí řadu změn. Je zde nižší a tužší podvozek, dále elektronicky řízený samosvorný diferenciál, systém řazení rychlostí s meziplynem, výfuk s aktivními klapkami a také pět jízdních režimů.

Nechybí agresivnější nárazníky s červenými linkami a většími otvory přívodu vzduchu, nová kola určena pro verzi N a černý střešní spoiler. Uvnitř se objevují sportovní sedačky, sportovní obšívaný volant a pár dalších maličkostí.

Hyundai i30 je u nás nabízen ve dvou verzích, přičemž ta základní využívá přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů, výkonu 250 koní (184 kW) a točivém momentu 352 Nm. Síla je na přední kola posílána výhradně skrze šestistupňovou manuální převodovku. Tato varianta i30 N začíná na ceně 699 990 korun.

Za své peníze přitom dostanete 18palcová kola, adaptivní tlumiče, plně LED diodové světlomety, vyhřívaný volant, elektricky nastavitelné sportovní sedačky, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, parkovací kameru a senzory vepředu i vzadu, bezdrátové nabíjení telefonu, navigaci a řadu bezpečnostních systémů v čele s asistentem pro jízdu v pruhu a rozpoznáváním značek.   

Už tady se nabízí srovnání s úhlavním nepřítelem Volkswagenem Golf GTI, který stojí v základu úplně stejně jako Hyundai, ale má třídveřovou karoserii. Pětidveřová varianta je ve srovnání dražší o 29 600 korun, tedy na konečných 729 590 Kč. 

Druhou a o chlup schopnější verzí i30 N je provedení Performance, jež oslní hlavně vyladěnějším motorem na 275 koní (202 kW). Hodnota točivého momentu zde zůstává stejná. K základní výbavě jsou přihozeny lepivější pneumatiky Pirelli P Zero, elektronicky řízený samosvorný diferenciál, větší brzdové kotouče, výztuha karoserie v kufru a taky aktivní klapka ve výfukovém potrubí.

Za takto vybavenou i30 N dáte celkem 739 990 korun, což je opět méně než stojí výkonnější verze Golfu GTI, rovněž v provedení Performance. Volkswagen si za tuto verzi účtuje 752 900 korun, a to za méně prostornou třídveřovou karoserii, pětidveřová je za výše zmíněný příplatek 29 600 korun.

Jak si vede i30 N proti další konkurenci je vidět níže v tabulce. Nutno ovšem zmínit, že ceny některých vozů pochází z akčních ceníků. V budoucnu se tak mohou ceny dále lišit.

Motor Převodovka Hmotnost
Zrychlení
0-100
km/h
Max. rychlost
Cena
Hyundai
i30 N
2.0 T-GDI
(250 k/184 kW)
M 1400 kg 6,4 s 250 km/h 699 990 Kč
Hyundai
i30 N
Performance
2.0 T-GDI
(275 k/202 kW)
M 1429 kg 6,1 s 250 km/h 739 990 Kč
VW Golf GTI 2.0 TSI
(230 k/169 kW)
M 1364 kg 6,4 s 250 km/h 699 900 Kč
VW Golf GTI
Performance
2.0 TSI
(245 k/180 kW) 
M 1387 kg 6,2 s 250 km/h 752 900 Kč
Seat Leon 
Cupra
2.0 TSI
(300 k/221 kW)
M 1395 kg 5,7 s 250 km/h 761 900 Kč
Peugeot
308 GTi
1.6 THP
(270 k/200 kW)
M 1205 kg 6,0 s 250 km/h 820 000 Kč
Opel Astra
GTC 
OPC
2.0 Turbo
(280 k/206 kW)
M 1475 kg 7,9 s 250 km/h 657 900 Kč
Honda Civic
Type-R
2.0 VTEC Turbo
(320 k/235 kW)
M 1376 kg 5,7 s 272 km/h 929 900 Kč

Kompletní ceník naleznete zde.

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×