Inženýra jihoafrického původu Gordona Murraye není třeba dlouze představovat. Kromě zásluh v motorsportu, přesněji v týmech Formule 1 jako Brabham či McLaren, je jeho nejznámějším výtvorem určitě supersport McLaren F1. Vůz, který byl v 90. letech považován za konstruktérský vrchol. A který fascinuje dodnes.

Po působení na poli ekonomických vozů a práci třeba na novém TVR Griffith, se chce Murray opět pustit do stavby vlastního sportovního modelu. K této příležitosti tak oživil svou starou značku IGM, jejíž název není ničím jiným než akronymem pro celé jméno známého inženýra – Ian Gordon Murray.

Bugatti Vision GT.
Tohle Bugatti je jediné na světě. Jen pneumatiky vyjdou na 2 miliony

Kromě první zveřejněné ilustrace víme o novém vozu zatím jen pramálo informací. Podle všeho by se ale u stavby novinky mělo hledět především na nízkou hmotnost a samozřejmě požitek z řízení. Murray přitom chce na projektu využít stejné principy a filozofii, které daly vzniknout právě McLarenu F1.

Dle britského magazínu Autocar bychom však neměli čekat pravověrný supersport, ale spíše malý a lehký sporťák s motorem uprostřed a dostupnější cenovkou.

Očekává se tak použití patentované architektury iStream Superlight, tedy platformy kombinující pouze lehké materiály jako hliník a karbon. Murray pak zmínil, že v rámci karoserie a aerodynamiky půjde o jedno z nejvyspělejších silničních aut.

Tesla Model 3.
Tesla často doručuje nekompletní auta. "Dodělávají" je až prodejci

O pohonu můžeme nakonec jen spekulovat. Prozatím se ale objevují informace o napříč uloženém přeplňovaném tříválci o výkonu kolem 150 koní (110 kW). K požitku z řízení by měla pochopitelně přispět klasická manuální převodovka.

Uvidíme tedy, jestli se tyto informací potvrdí nebo ne. Datum premiéry novinky ještě není známo. Nezbývá než se pouze těšit, s čím to slavný inženýr nakonec přijde.