Prohlédněte si do detailu omlazenou Škodu Fabia. Včetně verze Monte Carlo

Po několika dříve zveřejněných fotkách Škoda do detailu ukazuje modernizovanou Fabii. Kromě očividné úpravy vzhledu omlazená verze přináší i další změny, přičemž na světlo se dostává i sportovnější verze Monte Carlo. Co všechno se tedy u populárního hatchbacku a kombi změnilo?

Škoda Fabia Combi Monte Carlo.
Zdroj: Škoda Auto

Jak už jsme viděli dříve, nová příď dostala přepracovanou masku chladiče či nově tvarované hlavní LED světlomety. Změnily se i mlhovky. LED technologii poprvé v historii Fabie dostanou i zadní skupinové svítilny. Novým tvarem se chlubí také nárazníky, ten přední dostal prolis připomínající trochu řešení u Superbu, zadní nárazník obdržel trochu jiné tvary a doplňují jej dvě odrazky.

U kombíku pak zadní nárazník vypadá masivněji a snad i sportovněji. Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude pro hatchback poprvé obsahovat i na přání dodávaná kola s průměrem 18 palců. Mimo ně budou nabízeny i nové 16palcové disky, kterou budou dostupné v bílém, stříbrném či černém provedení.

Pochopitelně nejsportovnější styling nabízí varianta Monte Carlo, která přichází s černě lakovým lištami na předním nárazníku a prazích, zatímco vzadu najdete černý „difuzor“ a dvě falešné koncovky výfuku. Černě je pak také lakován malý střešní spoiler a další maličkosti.

Uvnitř se pak napříč variantami změnil lehce i vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel. Další novinkou je přepracovaný přístrojový štít. U verze Monte Carlo jsou navíc zahrnuta sportovní dvoubarevná sedadla s kontrastujícími švy, obložení interiéru imitující karbonová vlákna nebo černé stropnice.

Stále je Simply Clever

Zajímavé je, že Škoda se zaměřila i na takzvané „Simply Clever“ prvky. Legendární škrabka na led, která je umístěna ve víku palivové nádrže, nově umožní měření hloubky dezénu pneumatik. Omlazená Fabia může být také vybavena USB porty pro elektronická zařízení cestujících na zadních sedadlech, novým prvkem je i příplatkový oboustranný koberec do kufru a nechybí ani přenosná LED-svítilna uklizená v boční přihrádce v zavazadlovém prostoru.

Seznam asistenčních systémů rozšíří upozornění řidiče na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu nebo na zezadu rychle se přibližující vozidlo při jízdě po víceproudých dálnicích, dále systém monitorující dění za vozidlem a varující před kolizí při couvání. Další nově dostupnou funkcí jsou automatická dálková světla.

Infotainment Swing nyní nabízí 6,5palcový displej a také umožňuje řidičům využívat celou škálu mobilních online služeb Škoda Connect. Aplikace umožňuje na dálku zjistit, zda jsou okna a dveře vozu zavřená. Také podá informaci o aktuálním počtu najetých kilometrů, o aktuálním stavu paliva v nádrži nebo zbývajícím dojezdu na palivo v nádrži. Nová funkce Remote Lock/Unlock pak umožňuje na dálku vůz zamknout a odemknout.

S navigačním systémem Fabia nabízí rovněž službu Online Traffic Information s informacemi o dopravní situaci v reálném čase. Na druhé straně technologie SmartLink+ umožňuje spárovat infotainment s chytrým telefonem - umí řešení Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM a SmartGate.

Benzinové motory s filtrem pevných částic

Paleta motorů pro omlazenou Fabii zahrnuje čtyři benzinové tříválcové motory o objemu 1,0 litru. Motory MPI s nepřímým vstřikováním paliva dávají výkon 60 koní (44 kW), respektive 75 koní (55 kW). Turbodmychadlem přeplňované motory TSI s přímým vstřikováním produkují nejvyšší výkon 95 koní (70 kW), nebo 110 koní (81 kW).

Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×