Fisker ukázal produkční verzi elektrického EMotion. Má zvláštní dveře a 782 koní

Automobilka pod taktovkou designéra Henrika Fiskera se vrací mezi živé, aby nabídla úchvatný (tedy alespoň na papíře) elektrický sedan EMotion, vybavený na jednu stranu špičkovým výkonem, na druhou stranu i velmi slušným dojezdem. A to má zásadní obrat v technologii baterií teprve přijít…

Fisker EMotion.
Zdroj: Fisker

Na novém elektromobilu EMotion se ve velkém projevuje designový podpis Henrika Fiskera, který navrhl třeba Aston Martin Vantage nebo BMW Z8, ale i celkové vzezření inspirované starším modelem Karma.

Oproti Karmě si však EMotion veze naprosto unikátní systém čtyř dveří, které připomínají dračí křídla - přední pár otevírá šikmo nahoru směrem vpřed a zadní pár šikmo nahoru směrem vzad. Klíčová jsou také obrovská kola o průměru 24 palců, skryté kliky dveří, které lze ovládat chytrým telefonem, nebo laserový lidar pro autonomní technologie, přiznaně zabudovaný do přídi pětimetrového vozu.

Za dveřmi se nachází luxusní, ale samozřejmě i značně moderní interiér. Tlačítka jsou téměř ignorována a majoritu ovládacích prvků tvoří displeje. Jen v přední části jsou tři, další se nachází vzadu a zde se může objevit i příplatková prohnutá televize o úhlopříčce 27 palců. Standardně je vzadu místo pro dva pasažéry, sedící na samostatných, elektricky nastavitelných sedadlech. Ty ale lze vyměnit i za klasickou třímístnou lavici.

Ačkoliv přesný počet elektromotorů není znám (budou pravděpodobně dva nebo čtyři), celkový výkon se vyšplhal na 782 koní (575 kW) a je přenášen na všechna čtyři kola. EMotion díky této síle zrychluje z nuly na sto za necelé tři vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 260 km/h. Na zmiňovaných kolech jsou obuty pneumatiky Pirelli s nízkým valivým odporem.

Fisker slibuje velmi slušný dojezd kolem 650 kilometrů, ovšem ten by mohl časem ještě významně stoupnout. Jak je známo již ze starších informací, ve vývoji je zbrusu nová architektura baterií, nabízející údajně až 2,5krát vyšší energetickou hustotu. Dojezd EMotion by tak mohl překročit 800 kilometrů a nabíjecí čas prý spadne na úroveň jedné minuty (ačkoliv zde se pohybujeme spíše v teoretické rovině).

Nová technologie baterií se má v autech objevit v roce 2020, ovšem v telefonech jí možná nalezneme dříve, konkrétně již letos.

Právě na letošní rok je naplánována i výroba Fiskeru EMotion, která má od druhé poloviny roku probíhat kdesi v USA. Velkou otázkou zůstává každopádně cena, potažmo její srovnání s Teslou Model S.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×