Hyundai ukázal omlazený Tucson. Nejsilnější diesel dostal nový automat

Od svého uvedení v roce 2015 se kompaktní SUV jménem Tucson stalo prodejním tahounem automobilky Hyundai. Teď ale nastal čas na drobnou modernizaci, zahrnující změny ve vzhledu, výbavě, ale i motorizacích.

Hyundai Tucson.
Zdroj: Hyundai

Exteriér nového Tucsonu se připodobnil většímu sourozenci Santa Fe. Středně velký model získal nové LED světlomety a zadní lampy, kaskádovitou mříž chladiče, přemodelovaný přední a zadní nárazník nebo nová kola.

Ani interiér nezůstal změn ušetřen. Středový panel byl významně přepracován, takže už i Tucson vozí infotainment, jehož dotykový displej je vystrčen z palubní desky směrem vzhůru. Standardně je k mání sedmipalcová verze displeje s konektivitou pro mobilní telefony, za příplatek dokonce osmipalcová s navigací.  V Tucsonu se také nachází dva USB vstupy, bezdrátová nabíječka pro mobilní telefony nebo audiosystém Krell.

Chybět pochopitelně nesmí ani asistenční prvky podpory řidiče. Těch je celý balík a zahrnut je asistent pro odvrácení čelní kolize, asistent pro jízdu v pruhu, asistent pro rozpoznávání únavy, adaptivní tempomat, asistent dálkových světel nebo čtení dopravních značek. Při parkování potom pomůže prostorový kamerový systém.

Benzín, nafta a dokonce dva druhy automatu

Nabídka motorů zahrnuje dva dieselové motory a dva benzínové. Zároveň se Tucson v budoucnu stane prvním modelem Hyundai, vybaveným „mild-hybridním“ systémem s palubním napětím 48 V.

Vůbec nejvýkonnější a zároveň největší je dvoulitrový diesel o výkonu 186 koní (137 kW). Motor je k mání výhradně s pohonem všech kol a vybírat lze buď šestistupňový manuál, nebo nově vyvinutý osmistupňový automat s měničem. Slabší naftový agregát má objem 1,6 litru a lze jej pořídit s výkony 115 nebo 133 koní (85 nebo 98 kW). První variantu lze dostat s pohonem předních kol a manuálem, druhou jako manuál s předokolkou, nebo sedmistupňový dvouspojkový automat se čtyřkolkou.

Základem benzínové nabídky je atmosférický přímovstřikový čtyřválec 1.6 GDI, disponující výkonem 132 koní (97 kW), nabízený pouze s manuálem a předním náhonem. Nejdynamičtějším motorem se potom stane přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDI o výkonu 177 koní (130 kW). I tady můžete sáhnout po ručně řazené převodovce, či dvouspojkovému automatu. A k dispozici bude jako předokolka i čtyřkolka.

Aktuálně je nový Tucson vystavován na autosalonu v New Yorku a do prodeje jde v polovině letošního roku. Výrobu pro evropské trhy zajistí tuzemský výrobní závod v Nošovicích.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×