S informacemi přišel britský magazín Autocar, jehož zdroje z koncernu zmiňují, že i hybridní ostré hatchbacky mají hrát důležitou roli na cestě k rozsáhlé elektrifikaci značek Volkswagenu. Stejně jako další hybridy tak budou jakýmsi mezistupněm, než se dočkáme plně elektrických modelů.

Samozřejmě jde o část strategie koncernu, který chce do roku 2025 prodávat milion elektromobilů ročně a nabízet celkem 30 takových modelů napříč všemi značkami.

Škodovácké „libovky“ na prodej.
OBRAZEM: Padá na vás nostalgie? Našli jsme několik "libových" škodovek na prodej

Ještě před dosažením těchto čísel bychom ale mohli vidět s hybridním ústrojím i návrat ostřejší Fabie RS, která se po druhé generaci tohoto modelu přestala vyrábět. Podobná "hybridizace" využívající stejnou techniku by se přitom objevila také třeba u nového Seatu Leon Cupra.

Samotný generální ředitel Škody Bernhard Maier už navíc zmínil, že Fabii RS by rád přivedl zpět, nicméně tento plán bude prioritou minimálně až za další tři roky.

Neoficiální ilustrace Škody Karoq RS.
Ostrá Škoda Karoq RS má šanci. Mohla by být hybrid

Prozatím samozřejmě neznáme podrobnosti, jakou kombinaci spalovacího a elektrického motoru by Fabia RS používala. Pravděpodobná je ale kombinace přeplňovaného benzinového motoru, který by roztáčel přední kola, a elektromotoru, který by měl na starost zadní nápravu. Otázkou také je, jestli by Fabia RS mohla být klasickým hybridem, nebo takzvaným plug-in hybridem s většími bateriemi, které lze dobíjet ze zásuvky.