Podle Volkswagenu totiž elektrické vozy musejí stát podobné peníze jako konvenční modely, které pohání spalovací motor. To je prý hlavní klíč k tomu, aby byly konkurenceschopné a se podařilo se je dostat více mezi lidi.

I proto koncern vyvinil modulární platformu MEB, kterou využijí všechny elektromobily v rámci skupiny Volkswagen. Tedy i škodovky. Nová architektura pak umožňuje zástavbu různě výkonných elektromotorů či akumulátorů s různě velkou kapacitou.

BMW M4 CS.
Ostrá BMW z divize M končí s manuálními i dvouspojkovými převodovkami

A díky tomu má být také výroba levnější.

Sdílení techniky a nejdůležitějších komponentů ostatně Volkswagen praktikuje už dlouho, i když se jedná o klasické vozy se spalovacím motorem. Na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji však koncern ukazuje, jak by to mohlo vypadat v případě elektrických aut. V Číně totiž představil dvě velice podobná auta, i když zatím jen ve fázi konceptu: Volkswagen I.D. Crozz a Škodu Vision E.

Šestá generace Volkswagenu Polo.
Nový Volkswagen Polo GTI kašle na downsizing. Dostane dvoulitr

V obou případech jde o elektrická kupé-SUV a obě auta pod karoserií ukrývají stejnou techniku. O pohon se starají dva elektromotory o souhrnném výkonu 306 koní (225 kW), každý umístěný na jedné nápravě. Akumulátory s kapacitou 83 kWh pak mají zajistit dojezd až 500 kilometrů.

Koncern Volkswagen hodlá ze své hlavní značky VW do roku 2025 učinit světovou jedničku v oblasti elektrického pohonu aut, rád by v tu dobu prodával tři miliony elektromobilů ročně. Hlavním trhem má být Čína.

AeroMobil.
Slovenský AeroMobil představil své létající auto. Z ceny se vám zatočí hlava