Technika zablokování výstupu z převodovky se používá u závodních dragsterů již delší dobu, ovšem Challenger Demon bude vůbec prvním sériovým vozem, který tuto pomůcku dostane.

U normálních aut s automatem se pro rychlý start používají normální brzdy. Vůz se zkrátka zabrzdí, motor se vytočí do startovních otáček a aplikuje vysoký točivý moment na hydrodynamický měnič automatické převodovky. Tím se celé pohonné ústrojí „připraví" a jakmile padne zelená na startovacím semaforu, na odbržděná kola proudí obří točivý moment.

Čtěte také: Úlet. Pogea Ares je vzteklá pětistovka s výkonem přes 400 koní

Pokud bude ale Demon brzdit již samotný výstup z převodovky, lze jít s otáčkami a točivým momentem ještě dále bez toho, aby se auto pohnulo. Odbrzdění potom proběhne jen puštěním pádla pod volantem, což je výrazně rychlejší, než nohou pouštět pedál brzdy. Dodge uvádí, že jen tento rozdíl sníží reakční čas na startu o 30 procent.

Aby byl Demon opravdu co možná nejrychlejší, dostane i další vychytávky. Systém Torque Reserve například zvýší na startu plnící tlak kompresoru a odlehčené přední brzdy umožní použití menších a lehčích předních kol. To aby větší část hmotnosti spočívala na zadní nápravě a ta měla stoprocentní trakci. Oproti dosud nejvýkonnějšímu modelu Hellcat shodí Demon celkem nějakých 100 kilogramů hmotnosti.

Čtěte také: VIDEO: Rekordní kolo na Nürburgringu v podání elektromobilu je zvláštní podívaná

Kompletní odhalení strašlivě rychlého auta proběhne již 11. dubna na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Finální výkon zatím není znám, ale první odhady hovoří o tom, že by se mohlo jednat o 757 koní (565 kW).

Zdroj: Youtube