Další kopírky z Číny. Teď se světu ukazuje scvrklý Mercedes a taky Range Rover

V poslední době se v Číně objevuje trend, kdy tamní automobilky „obšlehnou“ design plnohodnotného evropského auta a naroubují jej na svůj model malinkého elektromobilu do města. A posledními obětmi jsou nyní opět Mercedes-Benz a Range Rover.

Čínská kopie Mercedesu-Benz GLE.
Zdroj: carscoops.com

Popularita takzvaných LSEV (Low Speed Electric Vehicle) vozidel v Číně stále roste, takže není divu, že i společnost Shandong Fengde se snaží pokrýt poptávku. Přesněji se jedná o malé městské elektromobily, které v tamních metropolích spadají do kategorie levných „bezemisních“ vozidel. Ty se mohou díky maximální rychlosti 60 km/h pohybovat jen v centrech měst.

Z velké části jsou přitom LSEV vozidla určená i pro nezletilé řidiče, takže vzhled je nakonec jediné, čím mohou potencionální kupce „zaujmout“. A v tomto případě chce Shandong Fengde zaujmout skoro identickým designem evropských SUV jako Mercedes-Benz GLE a Range Rover Evoque.

Výtvory čínské společnosti tak vypadají jako scvrklé verze svých dospělých protějšků. Například zmíněná kopie Range Roveru měří na délku jen 3,45 metru, čímž se velikostí rovná třeba Smartu Forfour. Jen pro srovnání, originální Evoque ve své pětidveřové variantě měří 4,37 metru.

Jako techniku pak oba vozy používají elektromotor o výkonu jen kolem 5,3 koně (3,8 kW). Na jedno nabití baterie lze ujet až 150 kilometrů. Tento výkon a maximální rychlost 60 km/h jsou u LSEV vozítek limitovány čínskou legislativou.

Interiéry modelů jsou pochopitelně zcela jednoduché a využívají hromady plastu. Uprostřed palubní desky však najdete i dotykový displej infotainmentu s navigací a dalšími funkcemi. Na fotkách v galerii se potom můžete podívat na přímé srovnání originálního Mercedesu GLE a jeho zmenšené čínské kopie. Více fotografií najdete na webu Carscoops.com.

Oba vozy mají v Číně cenovku v přepočtu okolo 85 tisíc korun. Shandong Fengde ovšem nabízí i dražší modely. Jeho kopie známých supersportů vycházejí asi na 130 tisíc korun. O nich jsme už mimochodem psali, viz odkaz výše.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×