Jaké nové modely chystá Dacia? Žádné, nemá to prý zapotřebí

Rumunská Dacia, ze které si udělal Renault levnou značku, je nevídaným úspěchem. Od uvedení v roce 2004 značka neustále roste a prakticky každý rok je v prodejích lepší, než byl ten předchozí. Zásadního rozmachu Dacie se ovšem přesto hned tak nedočkáme.

Dacia Duster.
Zdroj: Dacia

V souvislosti s prodejními úspěchy značky se začalo proslýchat, že chce automobilka expandovat do dalších segmentů. Mluvilo se třeba o pick-upu, o malém městském autě, ale dokonce i o kabrioletu. Kromě toho se přímo nabízí rozšíření nabídky SUV.

V dohledné době se ale žádných velkých novinek nedočkáme.

Svůj pohled na celou věc naznačil šéf automobilky Jean-Christophe Kugler. „Operujeme ve 44 zemích a prioritou v každé z nich je zvýšit povědomí o naší značce. Většinu let lámeme rekordy a to i přesto, že nejsme dostatečně známí – to nám zcela jasně říká, na co bychom se měli soustředit. S aktuální modelovou řadou máme pořád hodně příležitostí,“ vysvětlil.

Stručně a jednoduše, na Dacii není tvořen ze strany zákazníků žádný tlak, aby se objevilo více modelů ve více segmentech. Místo toho chce značka využít potenciálu svých aktuálních modelů, který podle ní ještě nebyl zdaleka vyčerpán. Jak se navíc levná auta od Dacie stále zlepšují (což ukazuje nový Duster), rozhoduje se pro rumunskou automobilku stále více Evropanů.  

Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×