Nový sedan by měl fungovat v hierarchii automobilky jako vlajková loď, která nahradí v Evropě ukončený model C5 a v Číně prostornější C6. Novinky bychom se měli dočkat kolem roku 2020. Výrobce samozřejmě slibuje pořádnou dávku komfortu, na niž jsme byli v minulosti u Citroënu zvyklí.

Vytvoření nového velkého sedanu vidí Citroën rovněž jako doplnění současné modelové řady, kdy je podle šéfky automobilky Lindy Jackson zapotřebí nabídnout zákazníkům vozy všech velikostí, od malých hatchbacků, dostupných sedanů, crossoverů a SUV po velké pohodlné modely, kterým značka v poslední době moc pozornosti nedávala.

Lancia Thema 8.32 Series 1.
Mr. Bean se zbavuje dvou zajimavých aut. Je mezi nimi i Lancia s motorem Ferrari

Citroën ovšem musí v tomto segmentu pracovat opatrně, neboť poslední generace C5 neměla v Evropě výrazný úspěch. Prodeje většího modelu C6 v Číně jsou přitom poměrně silné a od nové vlajkové lodi si automobilka slibuje ještě lepší zvýšení odbytu na tamním trhu.

Prozatím o novém modelu víme, že bude inspirován 4,85 metru dlouhým konceptem CXperience, který se ukázal v roce 2016 na autosalonu v Paříži a který ale jako klasický sedan nevypadá. Prohlédnout si ho můžete v galerii.

Z vedení značky přitom zaznívá, že novinka si určitě zachová určitou avantgardnost a netradiční pohled na design komfortních sedanů.