Citroën C5 Aircross oficiálně. Nové SUV je nejvýkonnějším Citroënem všech dob

Francouzský Citroën si pro letošní autosalon v Šanghaji připravil premiéru nového SUV jménem C5 Aircross. Zatímco čínští zákazníci si novinku budou moci koupit už na podzim, do Evropy dorazí až příští rok.

18.4.2017 Jan Zajíc
Citroën C5 Aircross.
Zdroj: Citroën

Design vozu není překvapením, zvlášť po nedávném úniku fotek. Zato užitečné informace o technice jsou nové -  i když také očekávané.

Základem je totiž koncernová platforma EMP2, kterou využívají i SUV sesterského Peugeotu - 3008 a 5008. Na délku C5 Aircross měří 4,5 metru, je 1,84 metru široké, 1,67 metru vysoké a rozvor náprav činí 2,73 metru. Rozměry naznačují, že si prohlížíme soupeře kompaktních SUV typu Nissan Qashqai či Volkswagen Tiguan.

Objem zavazadelníku pak činí 482 litrů.

Čtěte také: OBRAZEM: Tohle jsou nejlepší interiéry roku 2017. Mezi vítězi letos chybí Němci

Kompletní nabídku motorů zatím neznáme, Citroën totiž potvrdil pouze hybridní čtyřkolku, jejíž ústrojí tvoří přeplňovaný benzinový motor o výkonu 200 koní a dva elektromotory. Díky systémovému výkonu 300 koní (221 kW) jde o nejvýkonnější sériově vyráběný Citroën všech dob.

Elektrifikovaná verze je přitom plug-in hybridem, takže umožňuje "externí" dobíjení akumulátorů. A umí samozřejmě jezdit v čistě elektrickém režimu, prý zvládne až 60 kilometrů.

V Evropě pak C5 Aircross jistě nabídne také tříválcové dvanáctistovky a čtyřválcové jedna-šestky, chybět by neměly ani 1,6litrové a dvoulitrové turbodiesely. Všechny motorizace vyjma hybridu budou vybaveny jen pohonem předních kol.

Nepřehlédněte: Mercedes představil Concept A Sedan. Naznačuje budoucnost menších modelů

Zajímavostí nového SUV má být podvozek. Citroën totiž poprvé použije tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, tedy řešení, které má nahradit oblíbený hydropneumatický systém. Později se toto řešení objeví i v dalších modelech koncerni PSA.

Nové SUV se začne nejdříve prodávat v Číně, zřejmě už ve druhé polovině roku. Dorazí ale i do Evropy, jenže výrazně později, pravděpodobně až příští rok. A mimochodem, Citroën prý zvažuje také verzi s prodlouženým rozvorem, jež nabídne až sedmimístný interiér.

18.4.2017 Jan Zajíc
Tisíce aut na internetu
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×