OBRAZEM: Čínské Zotye je „mistr" v krádežích designu. Teď kopíruje Mazdu

Některým čínským automobilkám není svaté takřka nic a zcela očividně se u svých vozů inspirují designem modelů známějších značek. V případě čínského výrobce Zotye už ale můžeme naplno mluvit o kopírování ve velkém. Ani jeho nejnovější SUV byste totiž nenazvali originálním. Vypadá úplně jako Mazda.

Zotye Traum MA501 se očividně inspirovalo Mazdou CX-4.
Zdroj: carnewschina.com/Mazda/Automix

Porsche, Volkswagen, Audi… před čínským Zotye se zřejmě neschová nikdo. Jde o známou firmu, která se podobně jako další množství značek v Číně nijak nepáře s „duševním vlastnictvím“, do něhož nepochybně patří i samotný design vozů známých automobilek.

A přestože čas od času některý z dotčených výrobců dotáhne Zotye před soud s důkazy o jasném kopírování designu, velice často spory vyšumí peněžním odškodněním nebo lehkým faceliftem na kopii vozidla. Takhle už to prostě v Číně chodí.

Tentokrát je obětí Mazda, která na čínském trhu před dvěma lety představila stylové SUV se splývavou zádi CX-4. A Zotye se nyní v rámci své nové značky Traum rozhodlo design Mazdy velmi silně okopírovat.

Pod zatím kódovým označením Traum MA501 tak najdete stylové SUV se svažující se zádí, 1,5litrovým motorem o 150 koních (110 kW) pod kapotou, ale hlavně skoro všemi designovými prvky, na které je Mazda určitě tak hrdá.

„Dvojníků" nabízí několik

Na srovnání obou vozů se všech stran se můžete podívat v galerii. Doporučujeme se hlavně zaměřit na boční linie kolem dveří a oken, protože ty jsou u čínské kopie takřka identické. Nehledě pak na to, že Zotye se „na férovku“ rozhodlo použít u svého prototypu i podobný odstín vínově červené, pro kterou jsou známé právě Mazdy.

Silná inspirace je znát i v číslech. Přestože míry s délkou 4680 mm, šířkou 1868 mm a výškou 1625 mm jsou vůči Mazdě, která je dlouhá 4633 mm, široká 1840 mm a vysoká 1535 mm, trochu větší, samotný rozvor narostl u čínského zázraku jen o 20 mm. Mazda má rozvor 2700 mm, Traum 2720 mm.

Společně se známou kopií Porsche Macan tak vlastně můžeme klon Mazdy CX-4 označit za dosud nejpropracovanějšího dvojníka čínské značky. Vážně se od originálu liší jen minimálně.

Zotye tedy pokračuje v kopírování vzhledu velice úspěšných aut na trhu. V galerii se podívejte, kolik okopírovaných vozů značka v současnosti nabízí. Najdete tam i srovnání s modely, kterými se Zotye naplno „inspirovalo“.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×