Její nedávno představený model B1 možná píliš krásy nepobral, nicméně svou hranatostí připomíná všechny legendární off-roady od samotného Jeepu Willys, Land Roveru Defender až po Toyotu Land Cruiser. A právě schopnostmi v terénu chce Bollinger zaujmout. Mimochodem, i ikonický Land Rover Defender v roce 2013 dostal elektrický pohon, i když kvůli testování.

Ale zpět k Bollingeru. B1 má výkonu habaděj, jelikož se o pohon starají dva elektromotory o celkovém výkonu 367 koní (270 kW) a točivém momentu 640 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou přibližně 4,5 vteřiny a maximální rychlost je 204 km/h.

ZiL 4904 PEU-3.
Neuvěřitelné všechnochody z Ruska. Tahle monstra nemělo zastavit nic

V nabídce mají být dvě verze s bateriemi o kapacitě 60 kWh nebo 100 kWh. Díky tomu má být zajištěn dojezd na jedno nabití od 193 do 322 kilometrů. Slabší baterie lze dobít rychlonabíječkou za 45 minut, u těch silnějších to potrvá až 75 minut. U nabíjení z klasické zásuvky si ale počkáte, jelikož dobití muže dle typu baterií trvat 7 až 12 hodin.  

Bollinger váží 1769 kg a jeho pracovitou náturu dokazuje užitečné zatížení až 2767 kg, přičemž stejnou hmotnost dokáže i utáhnout. Chytré rozmístění baterií zajistilo rozložení hmotnosti vozu v poměru 50:50. K pohonu všech kol dále připočtěte ještě uzamykatelné diferenciály a hydropneumatické zavěšení, které umí měnit svou výšku od 254 do 508 mm.

Výroba Škody Karoq.
Jak se rodí Karoq. Škoda poodhalila zákulisí výroby nového SUV

Nakonec má B1 docela spartánský interiér, který se vyrovná i zmíněným ikonickým off-roadům minulosti. Uvnitř najdete lehce omyvatelné materiály a elektronika vozu je utěsněna proti vniknutí vody.

Ačkoliv už firma vybírá zálohy pro rezervace vozu, stále není známá konečná cena ani místo výroby. Bollinger totiž teprve jedná s dalšími společnostmi a dodavateli, kteří by se o produkci postarali. První kusy B1 by se pak měly dostat k zákazníkům v únoru 2019.

Zdroj: Youtube