BMW začíná testovat novou X7. Podívejte se na fotky prototypů velkého SUV

O příchodu velkého SUV od BMW víme už nějakou dobu. Nyní automobilka zveřejnila první fotky maskovaných prototypů, které vznikly v USA. Díky záběrům z produkce už navíc známe i několik odhalených detailů.

Záběry z výroby prototypů nového BMW X7.
Zdroj: BMW

BMW tímto krokem začíná odpočítávání do oficiální premiéry nového modelu X7, který se má představit na konci příštího roku. Během dvanáctiměsíčního čekání bude značka testovat první vyrobené prototypy a výrobní závod v americkém Spartanburgu se připraví na sériovou výrobu velkého SUV.

Právě v továrně v USA bude totiž produkce X7 probíhat. BMW tímto potvrzuje, že novinka bude silně cílit zrovna na trh Severní Ameriky. Model se ovšem bude ze Spartanburgu vyvážet dále do 140 zemí po celém světě, stejně jako modely X3, X4, X5 a X6, které se v tomto největším závodu BMW vyrábějí taktéž.  

První fotografie z výroby předprodukčních kusů již ukazují některé detaily BMW X7 a díky tomu je vcelku očividné, že design největšího SUV automobilky bude vycházet z dříve představeného konceptu X7 iPerformance (viz galerie). 

Že půjde o pořádného macka, napovídá celková zavalitost karoserie a hlavně obří chromované ledvinky na přídi vozu, které jsou snad největší v historii automobilky. V kontrastu s nimi pak z konceptu pocházejí i poměrně úzké přední LED světlomety.

Dále můžeme na záběrech z výroby vidět dělenou panoramatickou střechu, dvojité koncovky výfuku schované v chromovaných rámečcích na zadním nárazníku a také pohled po kapotu.

O technice uvnitř X7 prozatím neexistuje mnoho potvrzených informací, ale v řadě motorizací bychom mohli čekat například třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 340 koní (250 kW) a také dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec o výkonu 450 koní (332 kW). 

A jak už naznačil koncept X7 iPerformance, je velmi pravděpodobné, že i produkční verze X7 nabídne plug-in hybridní pohonné ústrojí. Mluví se o stejné technice, jaká je nyní dostupná v limuzíně řady 7. Využilo by se tak přeplňovaného čtyřválce, jemuž by pomáhal elektrický motor s bateriemi o kapacitě 9,2 kWh. Tímto je zaručen celkový výkon 326 koní (240 kW) a až 500 Nm točivého momentu.

V průběhu čekání na další podrobnosti o novém SUV bude BMW prototypy rozsáhle testovat. Vozy se tradičně projedou v extrémních podmínkách v pouštních oblastech Údolí smrti nebo na ledem a sněhem pokrytých končinách Skandinávie.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×