Po stránce vzhledu dostala verze Competition jen hrstku novinek, mezi něž patří například leskle černě lakované rámečky ledvinek na přídi, spodní části zrcátek nebo detaily na zadním nárazníku. Ve standardní výbavě dále najdete exkluzivní dvoubarevná 20palcová kola z lehké slitiny.

Hlavním tématem M5 Competition je ale původní 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec, jehož výkon byl z 600 koní (441 kW) navýšen na 625 koní (460 kW). Hodnota točivého momentu přitom zůstává stejná, 750 Nm. K technickým vylepšením taky patří i nové tužší uložení motoru nebo hlasitější výfukový systém.

BMW M850i.
Podívejte se na interiér nového BMW řady 8. Jde s dobou, ale zdá se, že rozumně

Zrychlení z nuly na 100 km/h tak kleslo o setinku na 3,3 vteřiny, kdežto na 200 km/h se novinka rozjede za 10,8 sekundy, což je zlepšení o 0,3 vteřiny. Maximální rychlost BMW nezmiňuje, ale můžeme předpokládat, že nadále činí 250 km/h a za příplatek lze elektronický omezovač posunout. Poté dokáže jako standardní M5 upalovat až 305 km/h.

Model je pak stále vybaven osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, který lze v případě potřeby rozpojit a užívat si bez stabilizačních systémů jízdních vlastností pravověrné zadokolky.

McLaren Senna.
McLaren testuje supersportovní elektromobil. Zatím s ním ale není spokojený

Pro zlepšení těchto vlastností byl každopádně upraven i podvozek, který M5 Competition zajišťuje o 7 mm nižší světlou výšku, větší odklon kol na přední nápravě a celkově o 10 procent tužší pružiny a tlumiče. Vzadu byla nově použita spojovací ramena s kulovými čepy namísto gumového uložení a tužší zkrutný stabilizátor, čímž se ještě snížily náklony karoserie při průjezdu rychlými zatáčkami.

Uvnitř se toho moc neděje a verzi Competition poznáte od standardní M5 hlavně díky bezpečnostním pásům s trikolorou BMW M, jiným koberečkům a nové grafice na přístrojové desce při startování.

M5 Competition bude zájemcům k mání od letošního června. České ceny BMW zatím nezveřejnilo.