Podle šéfa marketingu BMW Iana Robertsona se máme do budoucna těšit na ofenzivu nových luxusních modelů, neboť prodej těchto vozů zajistí BMW potřebné finance k rozvoji elektrických a autonomních technologií.

Automobilka se tak prý vrátí k tomu, co umí nejlíp – k prodeji prémiových vozů. Informace sdělil Robertson v rozhovoru pro britský magazín Autocar.

Alpine A110.
Úvodní série nové Alpine A110 je už vyprodaná. Auta zmizela za pět dnů

V blízké budoucnosti bychom se tedy měli dočkat třeba i většího a luxusnější SUV, než je chystaný obr X7. Do tohoto plánu přitom už patří nedávno představené BMW i8 Roadster, dále očekávaná řada 8 a nová Z4. Vozy si můžete prohlédnout v galerii.

Robertson tento krok nazval doslova „investicí“, kdy rozšíření segmentu luxusních vozů hraje klíčovou roli v růstu moderních technologií. A finance se budou BMW opravdu hodit, neboť do roku 2025 plánuje uvést 25 nových elektromobilů.

Šéf marketingu dále potvrdil, že značka si už nechala udělit ochrannou známku na každý elektrický model od i1 po i9, včetně crossoverů a SUV iX1 až iX9. Zmínil také, že vývoj baterií a autonomních systémů je v rámci oddělení výzkumu a vývoje prozatím vůbec nejnákladnějším projektem automobilky.

Proč se plynovému pedálu říká „plynový“?
Víte, proč se akcelerátoru říká „plynový pedál“? A má něco společného s plynem?

Společně s elektrifikovanou verzí BMW X3, která bude uvedena v roce 2020, by měla značka v nejbližší době rovněž představit sériovou verzi elektrického konceptu iVision Dynamics z letošního roku. U něj by se měl pochopitelně objevit i pokročilý systém autonomní jízdy.

Robertson nakonec ale uklidnil fanoušky do řízení. Podle něj budou mít všechna budoucí BMW volant, i když budou vybavena autonomní technologií. Na kompletní absenci volantu prý ještě nejsme připraveni.