Šéf divize Audi Sport Stephan Winkelmann se o chuti vytvořit hypersportovní model a dalších novinkách rozpovídal na webu Automotive News. Bývalý vedoucí italského Lamborghini zmínil, že do práce na ultra rychlém modelu by se pustil s nadšením.

Podle něj si takový vůz automobilka zaslouží. Průzkumy navíc ukazují, že zájemců o hypersport se znakem Audi by se našlo více než dost.

Zrození podobného vozu však zatím brzdí celá řada projektů, na kterých Audi nyní pracuje a chce je v nejbližších letech vypustit do světa.

Koncept Toyota SF-R.
Toyota chce uvést celou řadu sporťáků. Co od ní čekat?

Vývoji hypersportu tak současně brání mimo jiné i expanze modelů kategorie SUV. Na ty se automobilka v tuto chvíli soustředí nejvíce. Blízko dokončení je vlajková loď Q8, kterou má později následovat menší kupé-SUV Q4.

Přitom se Audi zaobírá vývojem celé řady elektromobilů, kdy se má už příští rok představit produkční verze konceptu e-tron quattro a další rok poté e-tron Sportback. Kolem roku 2020 bychom se měli dočkat i elektrického sedanu.

Divize Audi Sport dále pracuje na várce RS modelů, mezi nimiž se očekávají třeba RS Q5 a později rovněž RS Q8. Právě rychlou verzi chystané Q8 jsme již mohli vidět ve formě konceptu Q8 Sport. Značka si už dokonce zaregistrovala označení „RS Q8“.

Volkswagen Arteon.
Emisní aféra Volkswagenu má prvního odsouzeného, inženýr půjde do vězení

K plánům potvrzeným samotným Winkelmannem pak můžeme ještě přidat spekulace o modelu se splývavou zádí RS 5 Sportback, který byl zahlédnut při testování, a dále informace o příchodu nové generace kombíku RS 4 Avant, který by se měl ukázat za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu.

Audi má tedy plné ruce práce na všech frontách, přičemž na dalších variantách nynějšího supersportu R8 se pracuje také.

Vysněný hypersport je tak projektem, který zatím není hlavní prioritou značky. Jestli se ho ovšem vážně dočkáme, nemělo by to být dříve než po roce 2021.