Audi odhalilo R8 Spyder V10 plus. Nejrychlejší kabrio v historii značky má 610 k

Už je to rok, co automobilka Audi představila otevřenou verzi svého supersportu R8. Teď ale německý výrobce přichází s novou verzí, která nabídne větší výkon a nižší hmotnost.

15.6.2017 Jan Zajíc
Audi R8 Spyder V10 plus.
Zdroj: Audi

Nová varianta R8 Spyder V10 plus přitom byla očekávaná, stejné provedení totiž existuje i pro klasické kupé. Ale udělejme si v tom pořádek. Základní roadster R8 Spyder V10 pohání 5,2litrový atmosférický desetiválec o výkonu 540 koní (379 kW) a nejvyšším točivém momentu 540 Nm. Díky tomu zrychlí z klidu na stovku za 3,6 sekundy a dokáže uhánět rychlostí 318 km/h.

Provedení s přídomkem "plus" má za sedadly stejný motor, tentokrát ale vyladěný na 610 koní (449 kW) a 560 Nm. Navíc je vůz také o něco lehčí: ve srovnání se standardním kabrioletem o 25 kilogramů, takže váží 1527 kg. Motor je i nadále spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou se sedmi rychlostními stupni, samozřejmostí pro všechny R8 je pohon všech kol.

Výkonnější roadster zrychlí z klidu na stovku za 3,3 sekundy, maximální rychlost se zvedla na 328 km/h.

Střecha je plátěná a ovládá se samozřejmě elektronicky, přičemž její hmotnost včetně ovládacího mechanismu se vejde pod 50 kilogramů. Se střechou lze manipulovat do rychlosti 50 km/h a její uklizení do prostoru mezi sedadly a motorem zabere 20 sekund.

Audi R8 Spyder V10 plus standardně stojí na 19palcových kovaných kolech (za příplatek jsou k dispozici i dvacítky), brzdí pomocí karbon-keramických kotoučů (o průměru 380 mm vpředu a 356 mm vzadu; vpředu jsou dále šestipístkové třmeny, vzadu čtyřpístkové) a uvnitř nabídne třeba lehčí sportovní sedadla nebo 12,3palcový digitální přístrojový panel.

Výrobce už na novinku přijímá objednávky, první vozy k zákazníkům dorazí až na konci léta. Cena v Německu startuje na 207 500 eur, což je v přepočtu asi 5,42 milionu korun.

15.6.2017 Jan Zajíc
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×