Chcete auto bez turba, které i „pojede"? Výběr už bohužel není velký

V dnešní době na trhu zcela jednoznačně převládají přeplňované motory. Už i v maličkých městských autech najdeme ve velkém turbodmychadla, často v kombinaci s tříválcovým agregátem. Jenže co když prostě chcete „atmosféru"? Rozhodli jsme se proto zjistit, zda jsou nepřeplňované motory opravdu tak mrtvé, jak se zdají. Vybrali jsme všechna auta na českém trhu, disponující atmosférickým motorem s výkonem přes 150 koní (110 kW).

Toyota RAV4.
Zdroj: Toyota

Právě hranice 150 koní (110 kW) nám pomůže eliminovat základní a rozpočtové jednotky, které jsou v nabídce mnohdy kvůli magickému číslu „cena od“. Nás zajímají zážehové motory (vznětové bez turba nejsou), které jsou plnohodnotnými ekvivalenty výkonnějších turbobenzínových a turbodieselových jednotek. Plus samozřejmě nepřeplňované motory ve sportovních autech. Neboť ty nám, nadšencům, chybí asi nejvíc.

Vezměme to hezky po značkách. Všechna uvedená auta najdete v galerii.

Ford

Začneme rovnou jedním z nejzajímavějších aut, co se oficiálně na českém trhu nabízí. Řeč není o ničem jiném než o americkém Mustangu, který se do Evropy oficiálně podíval až po bezmála padesáti letech svojí existence. Je pro nás potom výbornou zprávou, že za relativně rozumnou sumu 1 284 990 korun dostanete pětilitrový osmiválec o výkonu 450 koní (331 kW), navíc doplněný o poctivou manuální převodovku.

Honda

U Hondy je nabídka silnějších atmosférických agregátů omezená na jediný motor v jediném modelu. Konkrétně se jedná o SUV CR-V, které je nabízeno s dvoulitrem i-VTEC o výkonu 155 koní (114 kW). Základní cena CR-V s atmosférickým čtyřválcem činí 536 900 korun.

Hyundai

Ani u Hyundai neplatí, že by se katalog hemžil výkonnými atmosférickými motory. Opět se jedná o jednu motorizaci v jednom autě a konkrétně jde o starší model i40, v jehož útrobách lze nalézt dvoulitr 2.0 GDI o výkonu 165 koní (121 kW). Základní cena s tímto motorem činí 724 990 korun.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×