Šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, který investoval do Alfy Romeo pět miliard eur (asi 130 miliard Kč) na vývoj nových modelů, očekával, že Alfa prodá za letošní rok 170 000 vozů. Jenže čísla, jak upozornil server Automotive News, zatím hovoří úplně jinak a vypadá to, že se Alfa celosvětově nedostane přes 120 000 vozů.

Pro ilustraci, za první tři měsíce letošního roku Alfa Romeo prodala v Evropě 25 512 automobilů.

Alfa Romeo Stelvio.
Řídili jsme Alfu Romeo Stelvio, první SUV značky. Jako SUV ale nejezdí...

Další plán v podobě 400 000 prodaných vozidel za rok 2018 je už v tuto chvíli zapomenut a posunut na rok 2020. Porovnáme-li současné prodeje s těmi za několik posledních let, kdy například v roce 2016 prodala Alfa pouze 73 000 aut, tak automobilka jednoznačně roste. Neroste ovšem natolik, aby začala v dohledné době vydělávat.

Pokud například letos prodá víc než 100 tisíc aut, bude to poprvé od roku 2012. Jenže třeba v roce 2001 značka udala více než 200 tisíc vozů.

Trochu zklamáním je zatím právě již zmiňovaná novinka Giulia. Ta rozhodně není špatná, ovšem přišla v poněkud nevhodnou dobu, kdy je trh stále více a více zaměřen na vysoké crossovery a SUV modely. Za necelý rok jejích prodejů, tedy od května 2016 do dubna 2017, se prodalo pouhých 19 000 kusů po celém světě a to je hluboko za očekáváním i přáním FCA.

Alfa Romeo Giulia QV Sportwagon - smyšlený počítačový render.
Giulia jako kombík asi nebude, Alfa Romeo ho prý zařízla

Nezbývá proto než hledět dopředu a vyhlížet moment, kdy plně přijede na trh SUV Stelvio. Jak ukázal v nedávné době třeba Jaguar s modelem F-Pace, nová SUV od prémiových značek táhnou zákazníky až obdivuhodným způsobem a právě Stelvio by proto mohlo být tím vysněným autem, které spasí celou Alfu Romeo.

Není to navíc jediné SUV, které Italové chystají. Ještě do roku 2020 bychom se měli dočkat dalších dvou modelů podobného ražení. Jeden bude menší a dost možná ponese název Kamal, ten druhý naopak větší, stane se novou vlajkovou lodí a zřejmě dostane název Castello.