Možná proto samotné Bugatti nazývá zdejší místo prostě a jednoduše „Ateliér", nikoli „výrobní hala" a už vůbec ne „dílna" či „fabrika". Vždyť jde taky o místo plné tradice.

Francouzský Molsheim je domovem značky (s krátkými přestávkami) už od roku 1909. A právě tady se vyráběl Veyron a nyní také jeho nástupce Chiron.

Pracuje zde pouhých dvacet dělníků, kteří jsou zodpovědní za poskládání šíleně výkonného, šíleně rychlého a superluxusního superauta. V budově, která se rozléhá na tisíci metrech čtverečních a ve které panuje čistota jako na operačním sále, je Chiron poskládán z více než 1800 různých součástek.

Čtěte také: Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Na auto se čeká i tři roky

Jde o další přehlídku úchvatných čísel. Jako by nestačilo, že Chiron používá osmilitrový čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o výkonu 1500 koní (1103 kW) a točivém momentu 1600 Nm.

Zájemci o Chiron pak začínají výrobní proces výběrem z 23 odstínů karoserie, 8 variant karbonových vláken, 31 různých barev kůže a 8 odstínů alcantary pro interiér, u něhož je dále na výběr 30 druhů prošívání, 18 druhů koberečků a 11 barev bezpečnostních pásu.

Výrobní prostory Bugatti Chiron ve francouzském Molsheimu. Zdroj: Bugatti

Není divu, že svůj vysněný Chiron dostane zákazník za nějakých devět měsíců dle obtížnosti specifikace. Navíc už jen zmíněný pouhý výběr zbarvení musí zabrat týdny.

Samozřejmě je u Bugatti zajištěna také naprostá individualizace, pokud si to dotyčný přeje. Logo či podpis na spodní straně křídla, rodinný erb na opěrce hlavy? Není problém.

V „Ateliéru" pak Chiron projde přes dvanáct stanovišť. Začíná se samotným motorem, který sem dopravují už smontovaný z výrobny motorů Volkswagen v Salzgitteru.

Čtěte také: VIDEO: Top Gear to nevzdává. Upoutávka na novou řadu vypadá slibně

Ještě předtím, než jsou auta vyleštěna a zabalena do ochranných folií, má testovací řidič za úkol vzít každý Chiron na testovací jízdu dlouhou 300 kilometrů a rovněž vyzkoušet chování při rychlostech přes 250 km/h. Dalších 50 km testování slouží jako poslední ujištění před konečným schválením kvality.

Tento rok bude vyrobeno až 70 exemplářů a první Chirony poputují ke svým majitelům v prvním čtvrtletí roku 2017.