Americká automobilka přitom má za sebou - i přes poměrně krátkou dobu existence - řadu problémů. A to jak s Modelem S, tak s novějším Modelem X. V souvislosti s prvně jmenovaným sedanem se například objevovaly zprávy o požárech, SUV zase trápily třeba nespolehlivé automaticky otevírané "sokolí" dveře.

Svoje si Tesla užila také s funkcí nazvanou Autopilot, která však ve skutečnosti tak úplně autopilotem není. A byly a jsou tu i další problémy.

Čtěte také: VIDEO: Chiron upaluje brutálně. Takové zrychlení na 350 km/h jste ještě neviděli

Auta to přitom nejsou levná, ve Spojených státech Model S startuje na 71 300 dolarů (1,77 mil. Kč), Model X stojí nejméně 88 800 dolarů (2,2 mil. Kč). Přesto jsou zákazníci automobilce věrní a potíže s (ne)spolehlivostí a kvalitou je nezajímají. Podle studie se totiž považují za technologické průkopníky, za novátory s výjimečným strojem v garáži.

Právě tento pocit pionýrů nastávající "doby elektrické" je důvodem, proč Tesle klienti řadu věcí odpustí.

Přečtěte si: Škoda Vision E zřejmě naznačuje podobu nového kupé-SUV. Je tu první obrázek

Přesto ale Tesla nemá na vždy vyhráno. V létě by se totiž měl začít prodávat nový Model 3, který bude levnější (má stát 35 tisíc dolarů, tedy asi 870 tisíc korun) a zaměřený bude na mainstreamový trh, takže se bude vyrábět ve výrazně větších objemech.

Tohle auto navíc už bude pro většinu zákazníků dopravním prostředkem pro každý den, takže nároky na něj budou mnohem vyšší.