Na první pohled je interiér GR HV prakticky stejný, jako v aktuální produkční GT86. Na druhou stranu v něm ale cosi nesedí. A tím něčím jsou tlačítka na ovládání automatické převodovky, umístěná před klasickou řadicí pákou se šestistupňovou „H“ kulisou. Ano, před klasickou řadicí pákou… Jako kdyby se někdo nemohl rozhodnout, jakou převodovku vlastně v autě použije.

Vysvětlení pro tento jev nicméně existuje. Podle projektového manažera jménem Tomohiko Shishido skutečně existuje poptávka po „manuálním“ řazení u automatické převodovky. A poptávka se výrazně zvýší s rozmachem hybridních vozidel, která používají v drtivé většině případů automat.

Aby tedy mohl koncept GR HV být "řidičským vozem" s ručním řazením, přitom však využívat hybridní pohonné ústrojí s automatickou převodovkou, muselo přijít na svět dosud nevídané řešení.

Největší šílenosti a nádhery tokijského autosalonu.
GALERIE: Největší podivnosti i skvosty tokijského autosalonu

U GR HV prostě stačí přepnout převodovku do manuálního režimu a následně již řadit ručně pomocí páky ve staré dobré kulise. Žádná spojka ale nebude potřeba, neboť řadicí páka s největší pravděpodobností do žádné převodovky nevede. Řidič pohybem v kulise dává pouze povely elektronice, jaký kvalt má být zařazen.

Takový systém automaticko-manuálního řazení by šel přitom aplikovat na jakýkoliv typ převodovky, včetně bezestupňových CVT ústrojí. I ty dneska mnohdy disponují „virtuální“ rychlostmi, řazenými pádly pod volantem, takže i zde by se kulisa dala udělat.

Vyvstává otázka, zda se podivuhodný koncept řazení od Toyoty dostane do sériové výroby. Pokud ano, možná nás čeká nová éra, ve které budeme u hybridních sportovních aut řadit ručně, ale přitom vlastně skrze automatickou převodovku. Nemůžeme si pomoct, ale přijde nám to celé poněkud „falešné“. A zbytečné.