Test Volkswagenu Arteon: I německý vůz může vzbuzovat emoce

Arteon se v nabídce značky Volkswagen chvilku hřál v pozici vlajkové lodi. A je pravda, že mu toto zařazení slušelo, stejně jako mu sluší paket R-Line, díky kterému je Arteon jen stěží přehlédnutelný. Ale bez chyb rozhodně není.

2.8.2018 Jiří Švamberk
Volkswagen Arteon během testu
Zdroj: Jiří Švamberk

Volkswagen mívá poslední dobou problém přijít s něčím neokoukaným, něčím, co, ať už fanouška značky nebo prostě milovníka automobilismu obecně, chytne za srdce. Vzbudí emoce. Je to nejspíš záměr, protože emoce by měla vzbuzovat jiná auta koncernových značek.

Proto Arteon nesmírně překvapil. Už jen tím, že se zbavil jména Passat a vydal se svojí vlastní cestou. Design je pořád mimořádně svěží a zajímavý, a to bez ohledu na to, k jaké značce se hlásíte. Důkazem budiž zvednutý palec majitele Rolls-Royce Wraith Coupé.

Nebudeme si nic nalhávat, tato vysoká přitažlivost je do značné míry zásluhou červené metalízy Chilli, která je na seznamu příplatkové výbavy za slušných 17 600 Kč. Její vyzývavost zdůrazňují matně černá 20palcová kola z lehkých slitin Rosario za 28 500 Kč. K nim automaticky dostáváte i nižší podvozek. Příplatek to určitě není malý, leč pokud chcete být opravdu vidět, tahle kombinace vám hodně pomůže.

NIŽŠÍ NEŽ PASSAT A UVNITŘ MIMOŘÁDNĚ PROSTORNÝ

Arteon se sice zbavil jména Passat, ale naštěstí nepřišel o svoji hlavní devizu – bezrámová boční okna. Díky tomu působí daleko prémiověji a nabízí tak stylovější alternativu pro všechny, kteří přemýšleli o alternativě k Passatu nebo Superbu.

I když je Arteon nižší, než Passat, vypadá na pohled ještě nižší, a to především díky pozvolna se svažující střeše a již zmiňovanému sníženému podvozku.

Zvenku je Arteon originální, uvnitř už to tak slavné není. Původ zapřít ani nemůže, palubní deska je převzata z Passatu. V podstatě vše, co je uvnitř použito, už koncern používá či použil jinde. A to je podle nás škoda, protože zvenku je opravdu jedinečný.

Velký displej je jediným prvkem, který má Arteon vlastní. Má průměr 9,2 palce a jeho obsluha je přímo ukázková. Menu je logicky rozděleno a procesor rychlý. Jedné, s čím budete mít starost, že ho ihned „upatláte“. Zní to jako banalita, ale mě to například značně rozčilovalo.

Uvnitř je Arteon prostorný. Každé z pěti sedadel má dostatek prostoru jak v úrovni kolen, tak i loktů. Horší to budou mít vysocí jedinci, kteří si budou muset dávat pozor při nastupování. Ta to nejen vzadu, kde je to díky svažující se linii střechy tak trochu jasné, ale také cestující vpředu. A-sloupek je dost nakloněn směrem dozadu a do určité míry omezuje také výhled do stran.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
2.8.2018 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×