Jelikož zákony v Turecku po roce 1966 neumožňovaly dovoz hotových vozidel, obcházeli Turci legislativu tím, že si nechávali vozit díly a komponenty, ze kterých následně auta skládali. Do Turecka se proto v šedesátých a sedmdesátých podle dostupných informací dostalo 9895 podvozků Škody 1202 a na těchto podvozcích následně vznikala hotová auta s vlastní plechovou karoserií.

Hledáte levné havarijní pojištění?Porovnejte si nabídky ještě dnes.

Vůz dostal lokální název Škoda Kamyonet (což je turecké slovo pro pick-up) a nebyl podobný ničemu, co se tou dobou vyrábělo v Československu. Hranatá karoserie připomínala spíše americké tvary a na korbě se dalo uvézt až 750 kilogramů nákladu.

O pohon se staral standardní motor Škoda, tedy upravený čtyřválec o objemu 1,2 litru, pocházející z předchozího modelu 1201. Motor disponoval výkonem 48 koní (35 kW) a poháněl zadní kola skrze čtyřstupňovou manuální převodovku.

LaFerrari a Fiat Multipla.
OBRAZEM: Známá auta, jak je neznáte. Grafik parádně "smíchal" ikonické vozy

Přesně takový vůz Škoda 1202 Kamyonet je nyní na prodej i v česku skrze veteránskou inzerci. O vozu bohužel neexistují žádné bližší informace, nicméně cena není vůbec nízká. Vůz z roku 1970 si majitel cení na 220 tisíc korun. Za dovozem stojí pan Petr Mičánek, jenž sem vozy tohoto typu dovezl již minimálně dva. První v roce 2016 a podle jeho slov se tehdy jednalo o vůbec první tureckou Škodu dovezenou do Česka.

Hrůzy tuzingu. I takhle se u nás upravují domácí škodovky.
GALERIE: Hrůzy tuzingu. I takhle se u nás "vylepšují" škodovky. Bohužel