Adam Williams pracoval u Tesly jako regionální manažer pro oblast New Jersey v letech 2011 až 2017 a za tuto dobu byl prý svědkem neférových prodejních praktik.

Automobilka měla podle něj zájemcům vědomě a bez upozornění nabízet „nové“ vozy, které byly dříve poškozeny a před dodáním zákazníkovi prošly rozsáhlými opravami, přičemž další vadná či jinak defektní vozidla prodávala jako předváděcí vozy nebo vozy dříve určené k zapůjčení.

Předek Tesly byl zaražen pod vozidlo hasičů.
Další problematická nehoda Tesly. Řidič z kolize viní autopilota

Williams přitom ve své žalobě podané hlavnímu soudu v New Jersey tvrdí, že po nahlášení tohoto jednání svým nadřízeným byl následně degradován na nižší pozici a nakonec propuštěn.

Právník Adama Williamse dále zmiňuje, že tento případ by měl spadat pod takzvaný „Whistleblower Act“, tedy nařízení, které v USA ochraňuje zaměstnance, kteří se rozhodnou nahlásit, odmítnout a nepodílet se na praktikách zaměstnavatele, pokud se domnívají, že jde o ilegální činnost. Takový zaměstnanec je pak chráněn proti propuštění.

K naplnění těchto obvinění bude Williams určitě potřebovat jasné důkazy či výpovědi dalších zaměstnanců, kteří se nebudou bát promluvit a budou tvrdit to samé co on.

Stačil pomeranč a řidič jel celých 25 minut bez nutnosti držet ruku na volantu.
Ošálit "autopilota" v Tesle je opravdu snadné. Stačí k tomu pomeranč

Dle prohlášení mluvčího Tesly je však toto obvinění zcela nepravdivé a automobilka v žádném případě tímto způsobem nenabízí k prodeji použitá či poškozená vozidla. Tento postup se prý neshoduje se standardy značky.

Mluvčí také nezapomněl zmínit, že mezi ostatními automobilkami si značka drží jednu z nejvyšších úrovní zákaznické spokojenosti. „Pan Williams byl propuštěn pouze důvodu jeho pracovní výkonnosti, žádný jiný důvod zde nebyl,“ stojí v prohlášení Tesly.