Z výsledné statistiky byl potom postaven žebříček 11 aut, kterých se majitelé nejčastěji zbavují během prvního roku vlastnictví.

V průběhu pozorování celkem 24 milionů zakoupených nových automobilů se zjistilo, že v průměru jen 1,5 % vozů se prodá během prvního roku vlastnictví. Téměř všichni kupci si tedy svoje nové auto nechávají déle, ovšem z průzkumu vytanulo i několik modelů, které jsou typicky prodávány velmi brzy.

Zajímavostí je potom fakt, že šest z celkem jedenácti vozů pochází od prémiových automobilek BMW a Mercedes-Benz. Pár vozů z tabulky je také určených čistě pro americký trh, takže je potřeba je „odfiltrovat".

Model % prodaných v prvním roce vlastnictví
1. BMW řady 3 8,0 %
2. BMW řady 5 7,1 %
3. Mercedes-Benz třídy C 6,1 %
4. Nissan Versa Note

4,0 %

5. Dodge Dart 3,9 %
6. BMW X3 3,9 %
7. BMW řady 4 3,9 %
8. Mercedes-Benz třídy E 3,9 %
9. Chrysler 200 3,8 %
10. Subaru WRX 3,3 %
11. Nissan Versa 3,2 %

Převahu Mercedesů a BMW v tabulce vysvětluje Phong Ly ze společnosti iSeeCars dvěma způsoby. Jednak zde hrají roli roční a dvouleté pronájmy. Dealerství značky si koupí vůz nový, někomu jej na rok zapůjčí a následně vůz prodá se slevou zájemci o zánovní ojetinu. Tímto způsobem se prodá více aut a luxusní značky spolu potom mohou závodit v číslech prodejů.

Čtěte také: Ronaldo si na svoje Bugatti vydělá za pět hodin. Jak to mají další fotbalisti?

Druhým odůvodněním je „zklamání" majitelů, kteří si koupili svůj první luxusní vůz, ovšem objednali si levnější a slabě vybavený model. Takoví zákazníci sice dostali svou oblíbenou značku, ovšem jejich auto jim nepřineslo takovou úroveň luxusu, jakou očekávali.

Pět zbylých aut v tabulce potom spojuje nízké hodnocení ve studiích kvality, kterých se novopečení majitelé zúčastňují po několika měsících vlastnictví vozu. Tato často prodávaná auta hodnotí majitelé špatně zejména po stránce ergonomie, intuitivnosti, praktičnosti a dalších oblastí. Jinými slovy, jsou s nimi opravdu nespokojení.