Tahle auta mají motor s poměrně překvapivým původem

Spolupráce různých výrobců není v automobilovém průmyslu ničím novým. Často se tak stane, že určité vozy používají díly zcela jiné značky a naopak. To platí rovněž o motorech, jejichž původ byste v některých autech vůbec nečekali. Podívali jsme se na ty nejzajímavější a nejméně očekávané.

Tato auta mají motory s velmi zajímavým původem.
Zdroj: Automix.cz

Konkurenční boje mezi automobilkami sice probíhají neustále, ale pravdou je, že samotný automobilový průmysl je propletený nejrůznějšími spolupracemi, aliancemi, dohodami a nakonec dochází k širokému sdílení techniky i mezi značkami, které by si třeba takzvaně „lezly do zelí“.

Sdílení a využívání motorů napříč výrobci tak není vůbec neobvyklé, nicméně u některých automobilů byste možná vůbec nečekali, že agregát pod kapotou původně nepochází ani vzdáleně od značky, která je na kapotě uvedena. Níže jsou ty nejzajímavější případy…

Land Rover Defender

Land Rover Defender.

V druhé polovině 90. let nabízelo jihoafrické zastoupení Land Roveru model Defender rovněž s 2,8litrovým řadovým šestiválcem BMW M52, který jste normálně našli v trojkové, pětkové i sedmičkové řadě a sporťáku Z3.

BMW tehdy samozřejmě Land Rover (respektive celou společnost Rover) vlastnilo a šestiválec pod kapotou měl být benzinovou náhradou za zastaralý osmiválec na trhu v JAR. Land Rover se ani původ motoru nesnažil nijak skrýt, a tak bylo pod kapotou na motoru opravdu logo BMW.

Ford Focus ST

Ford Focus ST.

Druhá generace Focusu ST z roku 2005 sice měla pod kapotou 2,5litrový řadový pětiválec s marketingovým označením Duratec, ale znalci budou vědět, že tento motor měli původně na svědomí inženýři z Volva.

Tahle výpůjčka samozřejmě pochází z tehdejšího vlastnictví značky Volvo koncernem Ford. Aby toho nebylo málo, samotná platforma této generace Focusu byla dále sdílena právě u Volva S40, V50 a dalším partnerstvím s Mazdou dokonce u hatchbacku Mazda 3.

Ve Focusu RS se už motor mnoha díly podstatně lišil.

McLaren 570S

McLaren 570S.

Pro docela neznámý původ motorů dnešních McLarenů musíme jít daleko do minulosti a navíc směrem, který byste zřejmě nečekali. Vlastně celá řada současných 3,8litrových, dvakrát přeplňovaných osmiválců od McLarenu pochází v určité formě z dávných dob Nissanu.

Přesněji McLaren využil konstrukce 3,5litrového twin-turbo osmiválce, který Nissan ve spolupráci s týmem TWR (Tom Walkinshaw Racing) vytvořil v druhé polovině 90. let pro závodní placku třídy GT1 Nissan R390. Právě na tento motor britská značka o několik let později zakoupila konstrukční práva a následně jej rozsáhle modifikovala do dnešní 3,8litrové podoby. Japonskou jiskru tak vlastně najdete ve všech modelech McLarenu od starého 12C, 650S, 675LT, hypersportu P1 až po dnešní 570S.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×