Podrobnosti o plánech na dalších trzích sdělil britskému magazínu Autocar šéf společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. Zaznělo například, že plán expanze na americký trh je v tuto dobu pozastaven, jelikož Škoda bude hlavní značkou, která povede intenzivní měrou rozšíření prodejů koncernových vozů v Indii.

I přes nedávný neúspěch spolupráce Volkswagenu a indické automobilky Tata, tak bude Škoda pokračovat v rozšiřování svého působení a také ve vývoji dostupných modelů pro tamní trh.

Mercedes-AMG G65 Final Edition.
Mercedes-AMG G65 se loučí speciální edicí. Má V12 a je extrémně drahá

Úmysl vkročit na půdu USA je tak nyní upozaděn. Maier dále zmínil, že tento plán bude vyžadovat ještě hodně času k promyšlení. „Koncern nás požádal, abychom vedli vývoj platformy se silným zaměřením na Indii a prozkoumali tam vytvoření trvajícího byznysu předvídatelným způsobem. Jde o obrovský úkol a taky musíme projekty řešit jeden po druhém,“ prohlásil šéf Škody.

Do spuštění prodejů v USA se tedy Škoda nehrne a prozatím není stanoveno ani předběžné datum, kdy by se k Američanům mohla česká značka dostat.

Prvním úkolem Škody v Indii je nalezení způsobu, jak efektivně využít koncernovou platformu MQB A0, která by mohla posloužit jako základ pro zcela novou řadu dostupných modelů. Tuto platformu používá například Seat Ibiza nebo Volkswagen Polo.

Tatra 613 4 Mi-Long Electronic. Foto předchozího majitele.
Na prodej je vzácná Tatra 613 Electronic, jedna ze 17 kusů. V čem je zvláštní?

Může se ovšem stát, že Škoda nakonec pro indický trh vytvoří i zcela novou platformu, v takovém případě by ale musel koncern nejspíše výrazně rozšířit vývojové centrum v zemi a vytvořit tam i celou infrastrukturu výroby nových modelů.

Podle Maiera je ale jasné, že bez radikálních změn a nutného snížení nákladů nebude možné z existující platformy zhotovit konkurenceschopné vozidlo.

Do roku 2020 se přitom odhaduje, že Indie bude třetím největším automobilovým trhem na světě. Rozmach Škody by pak mohl být stále těžší, neboť i v Indii se za poslední dobu stále zpřísňují bezpečností a emisní normy. To samozřejmě tamním značkám postupně zvyšuje náklady na vývoj a výrobu.