Také Renault vidí budoucnost autonomních vozů reálně a své první modely chce do ulic vypustit již do pěti let. V rámci tohoto plánu značka myslí i na posádky, které budou najednou vyžadovat na palubě autonomních vozů mnohem širší nabídku zábavy než doposud.

Renault si tak zajistil čtyřicetiprocentní podíl v mediální společnosti Challenges Group, která se mimo jiné zabývá produkcí ekonomických magazínů, vědeckých a historických titulů a dalších převážně informačních a vzdělávacích médií.

Miniaturní myčka pro testování odolnosti laků.
VIDEO: Takhle Nissan testuje odolnost laků. Používá miniaturní myčku

Společnost má přitom začít vyvíjet obsah striktně určený pro využití na palubách autonomních vozů. Spekuluje se o použití i v autonomních taxících, na kterých pracuje celá aliance značek Renault, Nissan a Mitsubishi.

Renault bohužel ve své zprávě nezacházel do specifik, jaký přesně obsah chce nabízet. Jisté ovšem je, že uvnitř automobilu, který pojede sám, se nebudete nudit a koukat jen nezáživně z okna.

REC Watches P-51 Collection.
Dánští hodináři "vrací život" sešrotovaným Mustangům. Výsledek je úchvatný

Objevují se ale spekulace, že zábavní systémy v autonomních vozech pouze zajistí nevyhnutelný nástup otravných reklamních sdělení, která budete muset při jízdě vytrpět.

Další hlasy zmiňují, že krok Renaultu s investicí do mediální společnosti je poměrně riskantní, jelikož na poli autonomní dopravy stále leží mnoho otazníků včetně legislativy řešící odpovědnost vozů bez řidičů nebo samotného adoptování této technologie do každodenního života. Budoucnost autonomních vozů je sice asi nevyhnutelná, ale v žádném případě nebude tak jednoduchá, jak se zdá.